Bankowość internetowa z niewielkimi wzrostami, 15,3 mln aktywnych użytkowników

Koniec IV kwartału 2016 r. przyniósł tylko nieznaczne wzrosty w obszarze rachunków bankowych dostępnych przez internet oraz liczby aktywnych klientów - wynika z raportu NetB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.

km
km
Udostępnij artykuł:

W stosunku do wyników zaobserwowanych w III kwartale 2016 r. liczba rachunków bankowych dostępnych przez internet oraz liczba aktywnych klientów wzrosła odpowiednio o 0,51% i 0,37%.

Ogólna liczba umów bankowości internetowej na koniec ub.r. wyniosła 33,177 mln, z czego 15,355 mln należało do osób logujących się do swojego banku przynajmniej raz w miesiącu.

grafika

W ciągu całego roku w segmencie klientów indywidualnych wzrost liczby umów bankowości internetowej wyniósł 9,31%, co oznacza, że łącznie przybyło ich niespełna 3 mln. W tym czasie liczba klientów aktywnych wzrosła o 5,63%, czyli o nieco ponad 800 tys.

grafika

Dalsze osłabienie dynamiki wzrostu liczby rachunków dostępnych przez internet dla klientów detalicznych to oznaka nieuniknionego nasycenia tego obszaru usług bankowych, niemniej stosunek liczby umów do klientów aktywnych na poziomie 46% wskazuje na duży, niezagospodarowany potencjał w zakresie korzystania ze zdalnych kanałów dostępu do usług bankowych.

Według wyników badań opinii zrealizowanych przez Kantar TNS dla ZBP w marcu 2017 r. na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15+, korzystanie z bankowości internetowej deklaruje 45% respondentów i 53% indywidualnych klientów banków. 57% ankietowanych przyznaje, że ma zaufanie do bankowości internetowej, a wśród posiadaczy rachunku w banku udział ten wzrasta do 62%. Stosunkowo najwyższy poziom zaufania (74%) deklarują przedstawiciele pokolenia Y i najmłodszego pokolenia Z, gdzie wynosi on 66%. Wśród przedstawicieli X-ów zaufanie do bankowości internetowej kształtuje się na poziomie 64% i spada znacząco poniżej średniej wśród starszych generacji. Korzystanie z bankowości internetowej deklarują przede wszystkim osoby z wyższym i średnim wykształceniem oraz wysokim lub średnim poziomem samooceny wiedzy finansowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce