SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Bloomberg Businessweek Polska” będzie rentowny przy 15 tys. egz. sprzedaży

Platforma Mediowa Point Group liczy, że jej nowy dwutygodnik ekonomiczny “Bloomberg Businessweek Polska” osiągnie sprzedaż na poziomie co najmniej 15 tys. egz. - Przy tym wyniku tytuł będzie rentowny - mówi Wirtualnemedia.pl Michał M. Lisiecki, prezes PMPG.

Lisiecki wierzy, że rentowność projektu uda się osiągnąć już w ciągu trzech miesięcy. W rozmowie z nami prezes PMPG dodaje, iż benchmarkiem dla “Bloomberg Businssweek Polska” jest  miesięcznik “Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), który osiąga sprzedaż między 30 a 40 tys. egz.

- Sprzedaż na poziomie 15-20 tys. co jest deklarowanym oczekiwaniem jest możliwa do osiągnięcia. Nie zagrozi jednak innym magazynom biznesowym jak np. “Forbes” - uważa Dariusz Sachajko, commercial director w domu mediowym Universal McCann.

Pierwszy numer “Bloomberg Businessweek Polska” pojawił się w sprzedaży w poniedziałek 19 września br w nakładzie 50 tys. egz. Jego cena kioskowa to 8 zł.

Magazyn liczy 68 stron i podzielony jest na działy: “Globalna wioska”, “Firmy i rynki”, “Polityka i gospodarka”, “Technologie”, ”Finanse i inwestycje”. Stałymi felietonistami tytułu zostali Bertrand Le Guern i Jacek Santorski, którzy wspólnie prowadzą rubrykę “LeGuern & Santorski”. Jak zapowiada Michał Kobosko, redaktor naczelny “Bloomberg Businessweek Polska”, docelowo 60 proc. materiałów obecnych w piśmie powstawać będzie w warszawskiej redakcji, resztę stanowić mają teksty z amerykańskiej edycji magazynu oraz materiały z agencji Bloomberga.

>>> Ruszył Bloomberg Businessweek Polska (opinie)

W tym tygodniu ma ruszyć serwis internetowy bbwp.pl, w którym znajdą się skrócone wersje artykułów z drukowanego tytułu oraz będzie można tam zasubskrybować płatny newsletter z codziennymi materiałami newsowymi, tworzonymi przez redakcję pisma. Jak mówi nam Michał M. Lisiecki jeszcze we wrześniu ma pojawić się e-wydanie magazynu, a w ciągu miesiąca będzie gotowa też wersja na iPada. 

“Bloomberg Businessweek Polska” ma docelowo przekształcony zostać w tygodnik. PMPG informuje ogólnie, że nastąpi to w przyszłym roku.

Polska edycja “Bloomberg Businessweek” wydawana jest na licencji Bloomberga, który w 2009 roku kupił pismo od McGraw-Hill Publishin. “Businesswek” po raz pierwszy ukazywał się w Polsce w latach w 2000-2005 nakładem spółki AWR "Wprost", która należała wówczas do rodziny Królów.
 

Dołącz do dyskusji: “Bloomberg Businessweek Polska” będzie rentowny przy 15 tys. egz. sprzedaży

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nix
ale chrzani ten Lisiecki, Machina padla, Film pada, Dlaczego padlo, na ta jego wydmuszke zarabia tylko Wprost, a teraz rentowny Blomberg przy 15 tys? A moze przy 5-ciu? Facet daje se siana, juz nikt nie kupuje tej sciemy.
odpowiedź
User
zygzak
Warszawska wioska. W zlotych pantoflach.
odpowiedź
User
ekspert
rentowny i point group - buuuuhahahaha ...
odpowiedź