Branża medialna pyta o przyszłość Viacom po odejściu Sumnera Redstone'a

W maju 2015 r. Sumner Redstone, największy udziałowiec koncernu medialnego Viacom oraz stacji CBS kończy 92 lata. Po jego odejściu obie firmy mogą stać się obiektem przejęć, a już dzisiaj trudna sytuacja Viacom i jego przyszłość są mocno niepewne - prognozują dziennikarze i obserwatorzy rynku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Podczas tegorocznego spotkania udziałowców Viacom w Miami zabrakło najważniejszej postaci - biznesmena Sumnera Redstone’a, do którego należy większość koncernu. Jego nieobecność zauważyło i odnotowało wiele tytułów zajmujących się rynkiem medialnym, między innymi „The Economist”, Bloomberg, „Hollywood Reporter” i „Variety”.

Wśród udziałowców i analityków coraz głośniej mówi się o tym, że Redstone, który w maju br. skończy 92 lata nie będzie żył wiecznie, a po jego odejściu sytuacja firmy, która już dzisiaj jest niełatwa, może ulec dalszemu pogorszeniu. Jeśli dojdzie do rozdrobnienia struktury własnościowej koncernu, to jego pozycja na medialnym rynku może osłabnąć. Spółka, do której należą obecnie takie stacje jak MTV, VH1 i Nickelodeon notuje spadki oglądalności. Odbiorcy skłaniają się bowiem w coraz większym stopniu w kierunku oglądania treści w internecie i nie pozostają wierni tradycyjnym nadawcom proponującym ofertę w tradycyjnym modelu.

W ostatnim okresie Viacom zadeklarował większe inwestycje w oryginalne treści programowe, rozpoczął także proces restrukturyzacji związany ze zwolnieniami, które mają przynieść roczne oszczędności na poziomie 250 mln dol. Pomimo tego, w perspektywie zejścia ze sceny Redstone’a przyszłość koncernu pozostaje niepewna - podsumowują branżowi dziennikarze i obserwatorzy rynku medialnego.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day