W komunikacie CBA poinformowało, że jego funkcjonariusze będą badali umowy i wydatki pięciu wymienionych spółek na usługi z zakresu public relations, marketingowe, reklamowe, na usługi doradcze i inne o podobnym charakterze. Przeanalizowana też zostanie dokumentacja wykonawcza i rozliczeniowa.
Na początku postępowania CBA chce dokładnie wiedzieć, jakie podmioty, jakie konkretnie usługi, w jakim terminie, na czyje zlecenie i za jaką kwotę wynagrodzenia wykonali na rzecz tych spółek usługi z zakresu szeroko pojętego marketingu, PR i reklamy.
Kontrola obejmuje okres od 1 grudnia ub.r. Dotyczy też wszystkich spółek zależnych Grupy Lotos, PKN Orlen, KGHM, Grupy Azoty i Polskiej Grupy Zbrojeniowej (łącznie to kilkadziesiąt podmiotów). CBA przekazało już zarządom tych firm dokumenty i zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli.

W poniedziałek minister koordynator służb specjalnych Mariusz Kamiński zapowiedział, że CBA będzie na stałe kontrolować umowy zawierana przez pięć strategicznych spółek Skarbu Państwa. - Absolutnie priorytetem dla służb antykorupcyjnych jest dbałość o wydawanie pieniędzy publicznych również w spółkach państwa - zaznaczył. - Nie będzie to jednorazowa akcja, a stały monitoring tego, co się dzieje w spółkach strategicznych Skarbu Państwa. Nie dopuścimy do sytuacji, żeby dochodziło do jakichś patologicznych, przestępczych działań. Mam nadzieję, że do takich rzeczy nie dochodzi; kontrole się rozpoczynają - dodał.
Jak poinformowano w piątek, służby mają w najbliższym czasie skontrolować w takim zakresie 66 spółek państwowych, m.in. Telewizję Polską, Polskie Radio i Polską Agencję Prasową.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pwpw-zlecila-uslugi-pr-agencji-sokolowskiego-hofmana-i-girzynskiego-klamliwa-teza-o-ukladzie ##

Na przełomie ub. i br. zmieniły się zarządy zdecydowanej większości czołowych spółek Skarbu Państwa. Poszły za tym roszady w biurach marketingu i komunikacji, np. w Orlenie dyrektorem wykonawczym ds. marketingu został Rafał Pasieka, zastępując Leszka Kurnickiego, a w Grupie Lotos podobną funkcję objął Adam Burak w miejsce Anny Goliszewskiej.
Cześć spółek wybrała też nowe firmy marketingowe do współpracy. PKO BP do obsługi mediowej w miejsce Universal McCann wybrał Havas Media, a do obsługi reklamowej - Agencję Warszawa, kończąc przed czasem współpracę z DDB&Tribal. Natomiast PZU prowadzi obecnie przetarg, w którym bierze udział pięć agencji reklamowych.
Ministerstwa i spółki państwowe pod koniec ub.r. zmieniły też rozdzielanie budżetów reklamowych na mediach. W prasie zdecydowanie więcej niż rok wcześniej promują się w m.in. w „Gazecie Polskiej” i „W Sieci”, a mniej w „Polityce” i „Newsweeku”, natomiast w telewizji mocno ograniczyły wydatki w TVN, Polsacie News i TVN24.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ministerstwo-finansow-mocno-ograniczylo-prenumerate-gw-polityki-i-newsweeka-a-zwiekszylo-gp-i-gpc ##











