SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt zarobił najwięcej od lat. Pomógł „Cyberpunk 2077” na nowych konsolach

W ub.r. grupa CD Projekt zwiększyła przychody o 7,2 proc., głównie dzięki o 18 proc. wyższej sprzedaży „Cyberpunk 2077”. W zeszłym kwartale osiągnęła 134,6 mln zł zysku netto, najwięcej od premiery tej gry.

Całoroczne wpływy grupy CD Projekt wzrosły o 7,2 proc. do 952,58 mln zł (w poniższych grafikach kwoty są w tys. zł). O ile przychody z obcych gier zmalały ze 190,74 do 183,12 mln zł, o tyle sprzedaż własnych tytułów zwiększyła się z 691,56 do 767,5 mln zł.

„Cyberpunk 2077” na nowe konsole, sprzedaż 18 proc. w górę

To głównie zasługa wyższej o 18 proc. niż przed rokiem sprzedaży „Cyberpunk 2077”. W lutym ub.r. gra pojawiła się w wersji na konsole najnowszej generacji, a we wrześniu firma podała, że łącznie sprzedano 20 mln jej egzemplarzy.

W ub.r. wersje na konsole stanowiły 48 proc. sprzedaży „Cyberpunk 2077”, wobec 42 proc. rok wcześniej i 22 proc. w 2020 roku.

Całoroczne wpływy grupy CD Projekt z USA i Kanady zwiększyły się rok do roku z 650,09 do 677,68 mln zł, a z Europy - ze 140,26 do 167,88 mln zł.

- Dzięki solidnej sprzedaży „Cyberpunka 2077” i „Wiedźmina 3” nasze skonsolidowane przychody wyniosły w 2022 roku 953 mln zł, a zysk netto przekroczył 347 mln zł. Dużą jego część - ponad 200 mln zł - przeznaczyliśmy na wydatki na inwestycje w rozwój naszych przyszłych produkcji" - opisał cytowany w komunikacie prasowym Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

Sprzedaż „Wiedźmina 3” znacząco zmalała w ub.r., dwie trzecie egz. było kupowane w wersji na komputery.

Koszty CD Projekt w dół o 80 mln zł

Grupa CD Projekt ograniczyła w ub.r. koszty operacyjne o 12,8 proc. - z 621,41 do 541,86 mln zł. Najmocniej zmalały nakłady na usługi obce - z 184,89 do 122,75 mln zł.

Wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze spadły ze 160,86 do 149,99 mln zł, a wartość sprzedanych towarów i materiałów - ze 142,84 do 132,41 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zysk operacyjny firmy poszedł w górę z 232,9 do 377,35 mln zł, a zysk netto - z 208,91 do 347,09 mln zł.

Rentowność była najwyższa - wyjąwszy 2020 rok, gdy w związku z premierą „Cyberpunk 2077” firma przy 2,14 mld zł wpływów zarobiła na czysto 1,15 mld zł - od 2015 roku, kiedy do sprzedaży trafił „Wiedźmin 3”, a grupa CD Projekt zanotowała 798,01 mln zł przychodów i 342,43 mln zł zysku netto.

W samym czwartym kwartale ub.r. firma osiągnęła wyniki wyższe od średniej prognoz analityków zebranych przez PAP Biznes. Przychody wyniosły 329,2 mln zł, (konsensu oczekiwań to 319,8 mln zł), zysk EBITDA - 165,4 mln zł (średnia prognoz była o 0,6 mln zł niższa), a zysk netto jednostki dominującej - 134,6 mln zł, wobec konsensusu prognoz w wysokości 127,7 mln zł.

 

CD Projekt szykuje nowe gry, 43 mln zł na odpis

W połowie 2021 roku CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. Kilka miesięcy później przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow".

Rok temu firma potwierdziła, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”. Równocześnie podpisała umowę licencyjną i partnerską z Epic Games International.

Na początku października, w ramach aktualizacji strategii, CD Projekt zapowiedział, że będzie pracować nad dwiema grami klasy AAA równolegle, ponadto planuje nowe gry z serii wiedźmińskiej i cyberpunkowej oraz zupełnie nową markę pod kryptonimem Hadar.

Natomiast w zeszłym tygodniu dokonał odpisu w kwocie 42,9 mln zł dotyczącego nakładów na projekt Sirius, realizowany przez The Molasses Flood. Jako przyczynę wskazano wyniki oceny zakresu i potencjału komercyjnego projektu. Odpis obciąży wyniki grupy CD Projekt w pierwszym kwartale br.

Na koniec ub.r. firma miała zainwestowane 475,85 mln zł w obligacje (o 1,57 mln zł mniej niż przed rokiem), 7,81 mln zł w instrumenty pochodne i 2,55 mln zł w udziały w private equity w segmencie gamingowym. Natomiast suma środków na rachunkach i lokatach zmalała przez rok z 411,59 do 277,83 mln zł.

Przez minione 12 miesięcy CD Projekt został przeceniony na giełdzie o 37 proc., od początku stycznia kurs spółki zmalał o 12,6 proc. Kapitalizacja spółki na zamknięciu czwartkowej sesji wynosiła 11,4 ml zł.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt zarobił najwięcej od lat. Pomógł „Cyberpunk 2077” na nowych konsolach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Czyli opłaca wydawać się popsute gry.
odpowiedź