SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

136 tys. zł za spot przy "M jak miłość" w TVP

W cenniku reklamowym Telewizji Polskiej na grudzień najwyższe ceny reklam dotyczą spotów emitowanych przy serialu "M jak miłość" w TVP2 i przy niedzielnej prognozie pogody w TVP1. Trzeba odpowiednio zapłacić 136 tys. zł i 102 tys. zł.

fot. MTL Maxfilmfot. MTL Maxfilm

Na 136 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.) wyceniono reklamę przy serialu "M jak miłość" w TVP2 . Za spot przy "Barwach szczęścia" trzeba zapłacić 83,2 tys. zł, przy "Na dobre i na złe" - 73,6 tys. zł, przy "O mnie się nie martw" - 85,8 tys. zł, a przy "Na sygnale" - 64,9 tys. zł.

5 grudnia TVP2 pokaże finałowy odcinek programu "The Voice of Poland" - reklamę w bloku przy nim wyceniono na maksymalnie 55,9 tys. zł.

W cenniku telewizyjnej Dwójki jest sylwestrowy koncert "Sylwester z Dwójką" - za spot przy tej transmisji (jeśli koncert się odbędzie) trzeba zapłacić 50 tys. zł.

W TVP1 najwięcej kosztuje reklama przy niedzielnej emisji prognozy pogody po głównym wydaniu "Wiadomości" - to wydatek rzędu 102 tys. zł. W dni robocze cena jest niższa i wynosi 73,1 tys. zł.

Spot przy "Wiadomościach" kosztuje z kolei 83,7 tys. zł w dni powszednie i 87,9 tys. zł w sobotni wieczór (w niedziele nie ma bloku przy tym serwisie).

Za reklamę przy serwisie sportowym trzeba zapłacić natomiast 45,6 tys. zł w dni robocze i 46,1 tys. zł w niedzielny wieczór.

Na 88 tys. zł wyceniono reklamę przy serialu "Ludzie i bogowie" (emisja w niedziele wieczorem), stawka dla reklamy przy pokazywanym po nim programie  "Rolnik szuka żony" wynosi zaś 83,9 tys. zł.

W grudniu na antenie TVP1 transmitowane będą zawody w skokach narciarskich - zainteresowani tym reklamodawcy muszą liczyć się z wydatkiem rzędu 75 tys. zł. Nieznacznie mniej, bo 74 tys. zł trzeba natomiast zapłacić za spot przy transmisji z Ligi Mistrzów.

Biuro Reklamy TVP jako pierwsze podało cennik reklamowy na grudzień br.

TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

Dołącz do dyskusji: 136 tys. zł za spot przy "M jak miłość" w TVP

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciek
Tak z czystej ciekawości. Zawsze podawane są ceny bez rabatów, jednak wydaje mi się, że mało kto po takie kupuje. Wiadomo domy mediowe potrafią negocjować. Ktoś się orientuje na jakim poziomie to mogą być rabaty?
odpowiedź
User
lolik
Ceny bez rabatów na poziomie tych z lat 2010-2015 a oglądalność i telewizji i samej TVP nawet w gr. 16-59 dużo dużo niższa.
Dla porównania MJM to sezon do sezonu stracił chyba średnio niemal milion Widzów - w tym sezonie rzadko 4 mln przebija.
A później problemy z wypełnieniem bloków, bo nie ma chętnych
odpowiedź