SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Danone liderem reklamowym branży mleczarskiej, mocno w górę Hochland, Zott i Almette

W ciągu dziesięciu miesięcy br. producenci wyrobów mleczarskich zwiększyli wydatki na reklamy w tradycyjnych mediach o kilkanaście procent. W największym stopniu w radiu i kinach, głównie kosztem gazet. Najwięcej wydaje Danone Polska, a marka Hochland zanotowała największy wzrost takich inwestycji.

Media pozainternetowe w okresie od stycznia do października br. na reklamach produktów mleczarskich zarobiły 347,1 mln zł (dane cennikowe bez rabatów). To 16,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowaną większość budżetów, bo ponad 262 mln zł, firmy z tego sektora ulokowały w telewizji. Swoją obecność na szklanym ekranie zwiększyli w skali roku o 8,2 proc.

Producenci wyrobów mleczarskich w tym roku w największym stopniu zwiększyli wydatki na reklamę w radiach i kinach. W stacjach radiowych wydali w tym roku 162,1 proc. więcej niż przed rokiem (10,8 mln zł), a w kinach – 161,1 proc. więcej (23,4 mln zł).

Wartość reklam produktów mleczarskich w magazynach wzrosła w tym roku o 26 proc., do 21,1 mln zł, a na outdoorze - o 23,7 proc., do 28,9 mln zł. Znacznie zredukowano natomiast inwestycje reklamowe w gazety - z 2,7 mln zł do 688,7 tys. zł (spadek o 74,1 proc.).

Cennikowe wydatki reklamowe producentów wyrobów mleczarskich na poszczególne media (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

Telewizja

242 343 104 zł

262 229 872 zł

8,2

Radio

4 104 239 zł

10 755 908 zł

162,1

Gazety

2 662 523 zł

688 692 zł

-74,1

Magazyny

16 751 118 zł

21 114 254 zł

26

Outdoor

23 327 318 zł

28 867 450 zł

23,7

Kina

8 964 103 zł

23 402 105 zł

161,1

Indoor

b.d.

13 650 zł

b.d.

Razem

298 152 405 zł

347 123 381 zł

16,4


Największym reklamodawcą w omawianym okresie, podobnie jak rok wcześniej, była firma Danone Polska z wydatkami w wysokości 84,1 mln zł (spadek o 3,3 proc.). Na pozycję wicelidera awansował Hochland Polska, który z wydatkami na poziomie 67,5 mln zł pokonał ubiegłorocznego wicelidera - firmę Zott Polska, mimo że ta ostatnia w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę o 36,9 proc., do 58,6 mln zł. Latem br. Zott wspierał markę Jobella kampanią przygotowaną przez nowo wybraną do współpracy agencję Lemon Sky JWT, z kolei wiosną promowane były twarogi Zott Natural.

Kolejne miejsca w zestawieniu największych reklamodawców branży mleczarskiej należą do: Bakomy z wydatkami 36,5 mln zł (spadek o 8,5 proc.) oraz Mlekpolu z 20,9 mln zł (wzrost o 143,3 proc.). Ta ostatnia firma we wrześniu promowała śmietankę Łaciatą, a w październiku, pod hasłem „Wszystkiego Łaciatego” - mleko Łaciate.

Najwięksi reklamodawcy wśród producentów wyrobów mleczarskich

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

DANONE

86 921 888 zł

84 055 227 zł

-3,3

HOCHLAND POLSKA

39 371 774 zł

67 488 651 zł

71,4

ZOTT

42 861 865 zł

58 569 352 zł

36,9

BAKOMA

39 875 224 zł

36 486 925 zł

-8,5

MLEKPOL SM

8 576 082 zł

20 863 634 zł

143,3

Razem

298 152 405 zł

347 123 381 zł

16,4


Najmocniej reklamowaną marką produktów mleczarskich od stycznia do października br. było Danone - na jego reklamę wydano 84,1 mln zł (1,9 proc. mniej w skali roku). Drugim po tym względem brandem był Zott z wydatkami w wysokości 58,7 mln zł (wzrost o 36,9 proc.).

Z kolei na reklamy marki Hochland wydano w tym roku 36,8 mln zł (116 proc. więcej niż rok temu). Promocja Bakomy w tradycyjnych mediach warta była w omawianym okresie 36,5 mln zł (8,5 proc. mniej niż przed rokiem), a marki Almette (należącej do Hochland Polska) - 30,7 mln zł (38,2 proc. więcej niż rok temu).

W maju br. był reklamowany jogurt naturalny gęsty Bakoma, a w ostatnich miesiącach - nowe opakowania tych serków twarogowych Almette.

Najmocniej reklamowane marki mleczarskie

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

DANONE

85 693 599 zł

84 055 227 zł

-1,9

ZOTT

42 861 865 zł

58 659 352 zł

36,9

HOCHLAND

17 013 919 zł

36 754 135 zł

116

BAKOMA

39 875 224 zł

36 486 925 zł

-8,5

ALMETTE

22 225 355 zł

30 734 516 zł

38,2

Razem

298 152 405 zł

347 123 381 zł

16,4

Dołącz do dyskusji: Danone liderem reklamowym branży mleczarskiej, mocno w górę Hochland, Zott i Almette

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl