SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney dołącza do reklamowego bojkotu Facebooka. Był największym reklamodawcą w serwisie

Disney zdecydował o wycofaniu z Facebooka reklam wszystkich swoich produktów obejmujących między innymi platformy Disney+ i Hulu. Disney dołączył do bojkotu reklamowego prowadzonego przez wiele innych firm. W pierwszej połowie 2020 roku Disney był największym reklamodawcą na Facebooku z wydatkami na poziomie ponad 220 mln dolarów.

Pod koniec czerwca 2020 r. rozpoczął się reklamowy bojkot Facebooka. Ponad 160 amerykańskich firm wycofało z serwisu swoje reklamy tłumacząc swoje decyzje tym, że firma kierowana przez Marka Zuckerberga w niedostateczny sposób walczy z mową nienawiści na prowadzonych przez siebie platformach.

Disney wycofuje reklamy

Wśród uczestników reklamowego bojkotu Facebooka znalazły się firmy znane szeroko na amerykańskim rynku, wśród nich Diageo, Levi Strauss&Co., Birchbox, Hershey, Ford, BestBuy, Clorox, Adidas czy HP.

Teraz dziennik „The Wall Street Journal” opierając się na własnych źródłach poinformował, że Disney wstrzymał emitowanie na Facebooku reklam należących do niego marek.

Czytaj także: Facebook może zablokować reklamy polityczne przed wyborami prezydenckimi w USA. Chce ratować reputację

Szefostwo Disneya nie skomentowało podjętej przez siebie decyzji, jednak nieoficjalnie mówi się o tym, że największy amerykański koncern medialny zweryfikował swoją strategię wizerunkową, zgodnie z którą nie chce pojawiać się na platformach internetowych budzących wątpliwości wśród internautów i organizacji społecznych. A na takiej pozycji znalazł się ostatnio m.in. ekosystem serwisów prowadzonych przez Facebooka.

Disney w 2019 r. był na drugim miejscu wśród największych reklamodawców na Facebooku, większe wydatki na promocje w serwisie przeznaczył wówczas Home Depot. Z kolei pod względem nakładów reklamowych w pierwszej połowie 2020 r. Disney był zdecydowanym liderem.

Według szacunków firmy analitycznej Pathmatics w ciągu pierwszych 6 miesięcy br. na reklamy wprowadzonego pod koniec 2019 r. serwisu Disney+ wydano na Facebooku ponad 210 mln dol. Z kolei na należącym do Facebooka Instagramie wydatki promujące prowadzoną przez Disneya platformę Hulu od 15 kwietnia do 30 czerwca br. zamknęły się kwotą 16 mln dol.

Facebook, podobnie jak Disney także nie odniósł się oficjalnie do decyzji o bojkocie ze strony Disneya. Wcześniej firma kierowana przez Marka Zuckerberga deklarowała że aktywnie walczy z przejawami mowy nienawiści w swoich serwisach, a ponad 90 proc. tego typu treści jest obecnie wykrywanych i blokowanych przez mechanizmy sztucznej inteligencji.

Czytaj także: Polska spółka Facebooka zwiększyła wpływy o 48 proc. Ma 49 pracowników i 13,6 mln zł zysk

Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto. Wyniki przekroczyły oczekiwania analityków. Firma Marka Zuckerberga odczuwa już jednak pierwsze efekty pandemii koronawirusa: w marcu jej przychody zmalały, a w kwietniu nie zwiększyły się rok do roku.

Czytaj więcej: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów

Dołącz do dyskusji: Disney dołącza do reklamowego bojkotu Facebooka. Był największym reklamodawcą w serwisie

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fox
Bravo! Facebook zginie od własnej broni.
odpowiedź
User
Pankracy
Lewak lewakowi lewakiem.
odpowiedź
User
Jack
Siana nie mają i szukają wymówki przed akcjonariuszami
odpowiedź