WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Gazeta Wyborcza” zanotowała największy spadek, w dół o 36 tys. egz. Liderem „Fakt”

Gorący temat

„Gazeta Polska Codziennie” wspiera związaną z pismem sędzię jako kandydatkę do KRS i broni Ryszarda Czarneckiego ws. słów o Róży Thun

4

Duży spadek czytelnictwa „Faktu” i „Gazety Wyborczej”. „Przegląd Sportowy” liderem wśród wzrostów

2017-05-01 A A A KOMENTARZE: 5 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce w okresie od września ub.r. do lutego br. był „Fakt”, a na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Przegląd Sportowy” - wynika z najnowszego badania PBC.

Duży spadek czytelnictwa „Faktu” i „Gazety Wyborczej”. „Przegląd Sportowy” liderem wśród wzrostów

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od września 2016 roku do lutego 2017 roku sięgało 8,5 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat - wynika z najnowszego badania PBC, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,2 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 2,7 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał o 1,6 pkt. proc. do 6,7 proc.

Na trzeciej pozycji znalazły się ex aequo dwa tytuły: „Super Express” (Murator) i „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; awans z miejsca czwartego), które w analizowanym okresie czytane były przez 4 proc. osób. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik pierwszego tytułu zwiększył się o 0,2 pkt. proc., a drugiego - wzrósł o 0,8 proc. (najbardziej w zestawieniu).

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali wrzesień 2016-luty 2017 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się tutaj o 2,5 pkt. proc. do 7,6 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (6,7 proc.; w dół o 2 proc.), a podium uzupełnia „Przegląd Sportowy” (4,5 proc.; + 1,1 proc.).

Warto dodać, że siedem tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, jeden dziennik miał taki sam udział, a dwa - słabszy.

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2015 roku do lutego 2016 roku na losowej próbie 10 329 przypadków oraz od września 2016 roku do lutego 2017 roku na losowej próbie 9 991 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 8 060 i 7 724 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

 

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: PBC, dziennik ogólnopolski

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia