Dynamiczny rozwój mobilnego internetu-raport

Dynamicznie rośnie udział osłon stron internetowych generowanych za pomocą urządzeń mobilnych, ale jest on wciąż mniejszy niż udział odsłon wykonywanych za pomocą komputerów stacjonarnych - wynika z badania firmy Gemius.

km
km
Udostępnij artykuł:

W sierpniu 2011 r. w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) objętych badaniami Gemius procent udziału odsłon mobilnych wahał się w granicach 2 proc. Wyjątkiem jest rynek słowacki, gdzie 4 proc. wszystkich odsłon stron internetowych było generowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych.

Udział odsłon mobilnych w regionie CEE jeszcze rok wcześniej był znacznie niższy i wynosił np. 0,87 proc. na Ukrainie i 1,87 proc. na Słowacji. Podobny trend można zaobserwować w krajach Europy Zachodniej – przykładem może być tutaj Dania, gdzie we wrześniu 2011 r. udział odsłon mobilnych wynosił 2,2 proc., a rok później już 7 proc.

Udział odsłon wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych w wybranych krajach, w których realizowane są badania Gemius

Biorąc pod uwagę urządzenia mobilne, za pomocą których internauci łączą się z siecią, niekwestionowanym liderem w krajach regionu CEE w 2011 r. był iPad. Ponad jedna piąta odsłon stron internetowych dokonanych w krajach, dla których dostępny jest serwis gemiusRanking, dokonana została właśnie za pomocą tabletu Apple. Wyniki dla tego urządzenia rosną systematycznie – o około 8 pkt. proc. między styczniem a wrześniem 2011 r.

Powyższą tendencję można zaobserwować we wszystkich krajach regionu poza Bułgarią, Słowacją i Węgrami, gdzie pozycję lidera zajmuje iPhone.

Na większości analizowanych przez Gemius rynków iPhone zajmuje drugie miejsce pod względem liczby odsłon stron www generowanych za jego pomocą. Z kolei urządzenia marki Samsung – GT-i9000 (Galaxy S) i GT–i9100 (Galaxy S II) - pod względem liczby generowanych odsłon dzieli od lidera 18 pkt. proc.

grafika

Wzorzec korzystania z internetu przez użytkowników urządzeń mobilnych różni się od aktywności internautów łączących się z siecią za pomocą komputerów stacjonarnych. Dane zebrane w serwisach gemiusRanking w Polsce, Słowenii, Bułgarii, Rosji, Czechach, na Węgrzech, Ukrainie i Słowacji, pokazują że internauci łączący się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych są aktywni głównie o poranku, ale największą liczbę odsłon mobilnych odnotowywano około godz. 9.00 czasu środkowoeuropejskiego. Przeciętni internauci rozpoczynali dzień łącząc się z internetem przez urządzenia mobilne, by potem korzystać z komputera stacjonarnego, a dzień kończyli również z „internetem w komórce”.

Średnia liczba odsłon generowanych przez urządzenia mobilne i PC z uwzględnieniem pory dnia w krajach objętych badaniami Gemius (Słowenia, Bułgaria, Rosja, Polska, Czechy, Węgry, Ukraina i Słowacja). Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, 08.2011

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK