SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dziwne przekierowania z mobilnych wersji Gazeta.pl i Sport.pl wskutek zewnętrznych kodów reklamowych

W czwartek i rano w piątek część internautów odwiedzających mobilne wersje serwisów Gazeta.pl i Sport.pl (należących do Agory) była przekierowywana na podejrzane strony. - Problem został już rozwiązany. Związany był z wykorzystywaniem kodów reklamowych z sieci zakupu automatycznego jednego z partnerów współpracujących z serwisem - tłumaczy Dariusz Kowalski, dyrektor ds. rozwoju oprogramowania w Grupie Gazeta.pl.

O problemach internautów odwiedzających mobilne serwisy Gazeta.pl i Sport.pl poinformował Niebezpiecznik.pl, który otrzymał takie sygnały od swoich czytelników. Część użytkowników chcących wejść na strony była przekierowywana na witryny z ankietami i naciąganymi konkursami, strony proponujące wysłanie drogich SMS-ów oraz serwisy pornograficzne. Taka sytuacja występowała tylko przy otwieraniu mobilnych wersji Gazeta.pl i Sport.pl w przeglądarkach, a nie przy uruchamianiu aplikacji tych stron.

Jak poinformował Wirtualnemedi.pl Dariusz Kowalski, dyrektor ds. rozwoju oprogramowania w Grupie Gazeta.pl, ten problem został częściowo rozwiązany w czwartek po południu, a ostatecznie w piątek rano. Wynikał z wykorzystywania kodów reklamowych z sieci zakupu automatycznego jednego z partnerów współpracujących z wydawcą.

- Za weryfikację poprawności i bezpieczeństwa tych kodów odpowiada firma, do której zgłasza się reklamodawca, a która udostępnia je potem partnerom - podkreślił Dariusz Kowalski. - Tego typu zdarzenia mogą występować w każdym serwisie, w którym zamieszczane są kody reklamowe z sieci zakupu automatycznego. Mechanizm związany z tym procesem działa w taki sposób, że w momencie wejścia użytkownika na daną stronę, algorytmy wybierają reklamodawcę, który oferuje najwyższą cenę za wyświetlenie swojej reklamy na tej stronie i tę reklamę, a dokładnie kod reklamowy, wyświetlają na stronie, którą przegląda użytkownik. Cały ten proces odbywa się na serwerach poza stroną macierzystą i trwa milisekundy. Z tego też powodu wydawcy mogą reagować dopiero po zaistnieniu takiego zdarzenia. Tak było też w tym wypadku - po zidentyfikowaniu kodu reklamowego wyemitowanego z sieci jednego z partnerów, został on wyłączony - opisał Kowalski.

W lipcu br. Gazeta.pl zanotowała 78,57 mln krajowych odsłon mobilnych, a Sport.pl - 28,47 mln (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Dziwne przekierowania z mobilnych wersji Gazeta.pl i Sport.pl wskutek zewnętrznych kodów reklamowych

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kowalski
nigdy nie wchodzę na strony Agory, więc nie mam problemów
odpowiedź
User
PiNsłuchacz
Na mobilnej Niezależnej też co chwila pokazuje na pełny ekran "masz zainfekowany telefon", więc to nie tylko Agorowy, lecz nieco szerszy problem.
odpowiedź
User
Zen
A wystarczylo zeby miec bogata kolekcje adresow w pliku hosts np ad.adview.pl , bi.adview.pl i pare innych adresow :) Jak widac blokowanie reklam jest potrebne i konieczne , bo mozna przez te reklamy ladnie poplynac finansowo.
odpowiedź