Nagroda Grand Prix za komunikację PKO BP opartą na wizerunku Szymona Majewskiego została przyznana w kategorii Long Term Marketing Excellence. Kampanie realizowały agencje DDB Warszawa (kreacja) i OS3 (reklamy internetowe) oraz domy mediowe Universal McCann i Value Media.
Showman od marca 2011 do grudnia 2013 roku wystąpił w 27 reklamach, na początku wcielał się w konkretnych pracowników banku (m.in. dyrektora marketingu, rzecznika, konsultantki w oddziale.), potem występował jako informatyk, naukowiec czy kosmonauta, a przez ostatni rok jako przedstawiciel banku podróżował po różnych zakątkach świata. - Obecność Szymona Majewskiego w reklamach pozwoliła PKO Bankowi Polskiemu unowocześnić swój wizerunek i zyskać młodszych klientów - ocenili na początku br. kreatywni i stratedzy marketingowi (przeczytaj te komentarze i obejrzyj wybrane spoty).

W tegorocznej edycji Effie przyznano sześć Złotych Effie, 23 Srebrne Effie i 19 Brązowych Effie. Złoto oprócz kampanii PKO BP z Majewskim przyznano za reklamy Biedronki pod hasłem „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” (obejrzyj jeden z tych spotów), komunikację NJU mobile ze śmiesznym animowanym bohaterem (zobacz szczegóły), kampanię Toyoty z udziałem Włodzimierza Zientarskiego (więcej o tej akcji), kampanię „Mocno pomocni agenci PZU” (zobacz szczegóły) oraz prowadzoną od początku ub.r. komunikacji Play z celebrytami.
Agencją reklamową roku została DDB Warszawa, która za nagrodzone i nominowane kampanie zdobyła 38 pkt, a domem mediowym roku - Starcom MediaVest Group (w skład którego wchodzą Starcom, Media Vest i Starlink) z 68 pkt. Obie firmy zdobyły te wyróżnienia drugi raz z rzędu (zobacz wyniki zeszłorocznego Effie).

Wszystkie nagrody zostały wręczone podczas gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.
- Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim - nagrody Grand Prix. Przewodniczący jury nie mieli wątpliwości, której kampanii w tym roku przyznać tę najważniejszą nagrodę - skomentował Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które organizuje konkurs.
Pozostałe wyniki na drugiej podstronie
Do tegorocznej edycji konkursu Effie reklamodawcy zgłosili 170 kampanii w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 75-osobowe jury, złożone z pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Katarzyny Milanovic, dyrektor generalnej Nivea na Polskę i kraje Bałtyckie oraz pod opieką pięciu przewodniczących grup jurorskich.












