Effie 2014: Grand Prix dla PKO BP z Szymonem Majewskim, najwięcej nagród dla DDB i Starcom MediaVest Group

W tegorocznym konkursie Effie nagrodę Grand Prix przyznano za kampanie PKO BP z udziałem Szymona Majewskiego. Najbardziej efektywną agencją reklamową została DDB Warszawa, a domem mediowym - Starcom MediaVest Group.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Effie 2014: Grand Prix dla PKO BP z Szymonem Majewskim, najwięcej nagród dla DDB i Starcom MediaVest Group

Nagroda Grand Prix za komunikację PKO BP opartą na wizerunku Szymona Majewskiego została przyznana w kategorii Long Term Marketing Excellence. Kampanie realizowały agencje DDB Warszawa (kreacja) i OS3 (reklamy internetowe) oraz domy mediowe Universal McCann i Value Media.

Showman od marca 2011 do grudnia 2013 roku wystąpił w 27 reklamach, na początku wcielał się w konkretnych pracowników banku (m.in. dyrektora marketingu, rzecznika, konsultantki w oddziale.), potem występował jako informatyk, naukowiec czy kosmonauta, a przez ostatni rok jako przedstawiciel banku podróżował po różnych zakątkach świata. - Obecność Szymona Majewskiego w reklamach pozwoliła PKO Bankowi Polskiemu unowocześnić swój wizerunek i zyskać młodszych klientów - ocenili na początku br. kreatywni i stratedzy marketingowi (przeczytaj te komentarze i obejrzyj wybrane spoty).

W tegorocznej edycji Effie przyznano sześć Złotych Effie, 23 Srebrne Effie i 19 Brązowych Effie. Złoto oprócz kampanii PKO BP z Majewskim przyznano za reklamy Biedronki pod hasłem „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” (obejrzyj jeden z tych spotów),  komunikację NJU mobile ze śmiesznym animowanym bohaterem (zobacz szczegóły), kampanię Toyoty z udziałem Włodzimierza Zientarskiego (więcej o tej akcji), kampanię „Mocno pomocni agenci PZU” (zobacz szczegóły) oraz prowadzoną od początku ub.r. komunikacji Play z celebrytami.

Agencją reklamową roku została DDB Warszawa, która za nagrodzone i nominowane kampanie zdobyła 38 pkt, a domem mediowym roku - Starcom MediaVest Group (w skład którego wchodzą Starcom, Media Vest i Starlink) z 68 pkt. Obie firmy zdobyły te wyróżnienia drugi raz z rzędu (zobacz wyniki zeszłorocznego Effie).

Wszystkie nagrody zostały wręczone podczas gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.

Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim - nagrody Grand Prix. Przewodniczący jury nie mieli wątpliwości, której kampanii w tym roku przyznać tę najważniejszą nagrodę - skomentował Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które organizuje konkurs.

Pozostałe wyniki na drugiej podstronie

Do tegorocznej edycji konkursu Effie reklamodawcy zgłosili 170 kampanii w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 75-osobowe jury, złożone z pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Katarzyny Milanovic, dyrektor generalnej Nivea na Polskę i kraje Bałtyckie oraz pod opieką pięciu przewodniczących grup jurorskich.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?