eMarketer: wartość globalnego rynku reklamy zbliża się do 500 mld USD

W bieżącym roku globalne wydatki na reklamę zwiększą się o 3,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i sięgną ponad 494 miliardów dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Taką prognozę, uwzględniającą broszury, internet, czasopisma, prasę codzienną, outdoor, radio i telewizję przedstawiła firma eMarketer.

Według analityków, do 2015 roku wartość globalnego rynku reklamy będzie rosła w stałym jednocyfrowym tempie. Wówczas reklamodawcy mają wydać na promocję w wyżej wymienionych mediach prawie 600 miliardów dolarów.  

grafika

eMarketer szacuje, że w prognozowanym okresie w tempie dwucyfrowym rosnąć będą nakłady na reklamę internetową. W bieżącym roku mają one przekroczyć poziom 80 miliardów dolarów, w roku 2013 - 100 miliardów dolarów, a w 2015 roku sięgnąć ponad 132 miliardów dolarów.

grafika

Jednocześnie udział internetu w całym reklamowym rynku ma zwiększyć się z 14,4 proc. w ubiegłym roku do ponad 22 proc. w roku 2015.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"