SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Finał Eurowizji bez udziału Polski stracił 1,2 mln widzów. 2,7 mln oglądających występ Meijera i Gromee w II półfinale

Sobotni finał 63. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 1,53 mln widzów, o 1,20 mln osób mniej niż zeszłoroczny finał. Z kolei występ Meijera i Gromee w drugim półfinale śledziło 2,70 mln osób.

Netta z Izraela - zwyciężczyni Eurowizji 2018; fot. Andreas Putting/rurovision.tv Article

Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 0.49 w nocy wyniosła w Jedynce 1,41 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 14,36 proc. w grupie 4+, 15,10 proc. w grupie 16-49 i 14,09 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 118 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 1,20 proc., 1,45 proc. i 1,10 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 1,53 mln oglądających oraz odpowiednio 15,56 proc., 16,55 proc. i 15,19 proc. udziału w rynku.

Pierwszy półfinał, który odbył się 8 maja br., w TVP1 i TVP Polonia oglądało 1,04 mln widzów (odpowiednio 8,47 proc., 9,99 proc. i 9,30 proc. udziału).

Pokazany na obu antenach drugi półfinał z udziałem Polki dwa dni później śledziło 2,48 mln osób (20,77 proc., 20,12 proc. i 20,62 proc. udziału).

Gdy na scenie pojawił się duet polskich reprezentantów Lukasa Meijera i Gromee (który zaśpiewał piosenkę „Light Me Up”), w tym momencie widownia wyniosła 2,70 mln osób (udział w 4+ wyniósł 20,55 proc.). Jednocześnie była to najwyższa chwilowa widownia tego półfinału muzycznego widowiska.

Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji przyciągnął przed telewizory o 1,20 mln widzów mniej niż zeszłoroczny, w którym Polskę reprezentowała Katarzyna Moś. Wówczas koncert obejrzało w kanałach TVP1 i TVP Polonia łącznie 2,73 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 26,33 proc. w grupie 4+, 28,33 proc. w grupie 16-49 i 27,22 proc. w grupie 16-59.

Tegoroczną edycję Eurowizji wygrała Netta z Izraela, która prezentowała utwór „Toy”.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Finał Eurowizji bez udziału Polski stracił 1,2 mln widzów. 2,7 mln oglądających występ Meijera i Gromee w II półfinale

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gustavsen
wiecie co z roku na rok się coraz bardziej cieszę że tego nie oglądam
12 17
odpowiedź
User
Lili
Warto było oglądać w tym roku bo poziom był wyrównany. No i głosowania były fajne a plus zwłaszcza za 23 miejsce dla Szwecji od widzów, to bylo dobre. Fajnie ze w tym roku do finału dostali dostali sie dobrzy wokaliści tacy jak facet z Albanii.
19 5
odpowiedź
User
mon
Wynik nie powala, a program jest dla ludzi, którzy nie wiedzą co mają zrobić z wolnym czasem i oglądają tanią, niewymagającą myślenia rozrywkę. Zresztą cała misja TVPiS się na tym opiera oraz TVN-u i Polsatu... wszędzie ten sam badziew.
7 21
odpowiedź
User
lil
Wynik nie powala, a program jest dla ludzi, którzy nie wiedzą co mają zrobić z wolnym czasem i oglądają tanią, niewymagającą myślenia rozrywkę. Zresztą cała misja TVPiS się na tym opiera oraz TVN-u i Polsatu... wszędzie ten sam badziew.


wolę jednak pozostać przy "niewyszukanej" rozrywce bez ryzyka, że szukając intelektualnych podniet spotkam ludzi tak przepełnionych pychą jak ty.
15 3
odpowiedź
User
telewidz
Niestety w tym roku sami jesteśmy sobie winni. Piosenka miała olbrzymi potencjał,pewniak do awansu!!! Co się stało? To ,że wokalnie nie było czysto ale i praca kamer praktycznie nie istniała podczas naszego występu. Brak pomysłu na występ, na tle innych uczestników Polska wypadała kiepsko. Myślano,że widzowie chętnie będą głosować na skoczną piosenkę ,ale najpierw trzeba się przygotować ,tego zabrakło. Szkoda,że tak niska oglądalność konkurs był ciekawy i emocjonujący. Polacy mimo braku awansu ,powinni obejrzeć muzyczne show,aby wyciągnąc choćby wnioski z naszego występu i zobaczyć jak inni sobie radzą. Za rok trzeba być przygotowanym,piosenka,artysta i wokal.
18 1
odpowiedź
User
proma
A TVP napisało, że zdeklasowali rywali ;)
0 3
odpowiedź
User
czesiek pajkert
zawsze tak piszą, nawet jak ogląda ich tylko Kurski i jego drużyna
0 2
odpowiedź
User
Tomasz Daniel Wiktorowski
Oni mieli najwyższą oglądalność nawet wtedy, gdy wysiadły nadajniki Emitela.
0 2
odpowiedź
User
xdf
czy w końcu dojdzie do tego że chętni na to płacić będą sami za swoje fanaberie . Wiecznie co roku jest szum ale zawsze efekt jest ten sam kicha ..moim zdaniem trzeba zaprzestania wysyłania tam bo od wielu lat efekt jest taki sam może w końcu rozum będzie górą anie ambicje ...?
3 8
odpowiedź
User
telewidz
czy w końcu dojdzie do tego że chętni na to płacić będą sami za swoje fanaberie . Wiecznie co roku jest szum ale zawsze efekt jest ten sam kicha ..moim zdaniem trzeba zaprzestania wysyłania tam bo od wielu lat efekt jest taki sam może w końcu rozum będzie górą anie ambicje ...?
To na Mistrzostwa świata w piłce nożnej też nie jedzmy,na Olimpiady,na ME i MŚ w Lekkiej atletyce też, nie wysyłajmy filmów na konkursy międzynarodowe. itd. Najlepiej nigdzie.
12 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing