3,1 mln widzów występu Kasi Moś w finale Eurowizji

Sobotni finał 62. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 2,88 mln widzów, o 2,21 mln osób mniej niż zeszłoroczny finał. Pomimo tego Jedynka w trakcie emisji widowiska była zdecydowanym liderem rynku. Występ Kasi Moś śledziło 3,1 mln oglądających.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 0.45 w nocy wyniosła w Jedynce 2,73 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 24,91 proc. w grupie 4+, 26,65 proc. w grupie 16-49 i 25,70 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 155 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 1,42 proc., 1,68 proc. i 1,52 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 2,88 mln oglądających oraz odpowiednio 26,33 proc., 28,33 proc. i 27,22 proc. udziału w rynku.

Gdy na scenie pojawiła się Kasia Moś i zaśpiewała piosenkę „Flashlight”, w tym momencie widownia wyniosła 3,1 mln osób (udział wyniósł 23,1 proc.). Nie była to jednak najwyższa chwilowa widownia finału muzycznego widowiska - ta przypadła na występ siedemnastoletniego piosenkarza z Australii Isaiaha Firebraca, który śledziło 3,2 mln widzów (24,4 proc. udziału).

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosja-wykluczona-z-eurowizji-bez-transmisji-z-kijowa ##

Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji przyciągnął przed telewizory o 2,21 mln widzów mniej niż zeszłoroczny, w którym Polskę reprezentował Michał Szpak. Wówczas koncert obejrzało w kanałach TVP1 i TVP Polonia łącznie 5,09 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 41,66 proc. w grupie 4+ i 41,98 proc. w grupie 16-49.

grafika

TVP1 w czasie transmisji finału Eurowizji zdecydowanie pokonała swoich wszystkich konkurentów w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym czasie był TVN, który nadawał wtedy filmy fabularne, co dało mu 9,17 proc. udziału. Trzecie miejsce zajął Polsat (również filmy; 6,92 proc.), a czwarte - TVP2 (show „Kocham Cię, Polsko!”, „Discopoland”, serial „Kontakt” i kabaret; 5,47 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

grafika

Kasia Moś w tegorocznym konkursie zajęła 22. miejsce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta