3,1 mln widzów występu Kasi Moś w finale Eurowizji

Sobotni finał 62. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 2,88 mln widzów, o 2,21 mln osób mniej niż zeszłoroczny finał. Pomimo tego Jedynka w trakcie emisji widowiska była zdecydowanym liderem rynku. Występ Kasi Moś śledziło 3,1 mln oglądających.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 0.45 w nocy wyniosła w Jedynce 2,73 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 24,91 proc. w grupie 4+, 26,65 proc. w grupie 16-49 i 25,70 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 155 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 1,42 proc., 1,68 proc. i 1,52 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 2,88 mln oglądających oraz odpowiednio 26,33 proc., 28,33 proc. i 27,22 proc. udziału w rynku.

Gdy na scenie pojawiła się Kasia Moś i zaśpiewała piosenkę „Flashlight”, w tym momencie widownia wyniosła 3,1 mln osób (udział wyniósł 23,1 proc.). Nie była to jednak najwyższa chwilowa widownia finału muzycznego widowiska - ta przypadła na występ siedemnastoletniego piosenkarza z Australii Isaiaha Firebraca, który śledziło 3,2 mln widzów (24,4 proc. udziału).

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosja-wykluczona-z-eurowizji-bez-transmisji-z-kijowa ##

Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji przyciągnął przed telewizory o 2,21 mln widzów mniej niż zeszłoroczny, w którym Polskę reprezentował Michał Szpak. Wówczas koncert obejrzało w kanałach TVP1 i TVP Polonia łącznie 5,09 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 41,66 proc. w grupie 4+ i 41,98 proc. w grupie 16-49.

grafika

TVP1 w czasie transmisji finału Eurowizji zdecydowanie pokonała swoich wszystkich konkurentów w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym czasie był TVN, który nadawał wtedy filmy fabularne, co dało mu 9,17 proc. udziału. Trzecie miejsce zajął Polsat (również filmy; 6,92 proc.), a czwarte - TVP2 (show „Kocham Cię, Polsko!”, „Discopoland”, serial „Kontakt” i kabaret; 5,47 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

grafika

Kasia Moś w tegorocznym konkursie zajęła 22. miejsce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online