Facebook będzie blokował reklamy kryptowalut aby zapobiec oszustwom

Facebook zapowiedział że w głównym serwisie oraz na innych swoich platformach będzie blokował reklamy bitcoina i innych kryptowalut. Firma tłumaczy, że chce zapobiec ewentualnym oszustwom związanym z wirtualnym pieniądzem, a blokada ma charakter tymczasowy do momentu ustalenia odpowiednich standardów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook będzie blokował reklamy kryptowalut aby zapobiec oszustwom

Zamiar blokowania przez Facebook reklam promujących bitcoina oraz inne kryptowaluty ujawniły zachodnie media, potwierdziło je też w komunikacie kierownictwo serwisu.

Według zapowiedzi Facebook nie będzie dopuszczał do emisji reklam kryptowalut z powodu tego, że przekaz promujący wirtualne pieniądze może wprowadzać użytkowników w błąd i doprowadzać ich do podejmowania niewłaściwych decyzji finansowych.

Blokada ma dotyczyć nie tylko samego Facebooka, ale także innych platform należących do firmy, takich jak Instagram oraz całej sieci reklamowej Audience Network.

Rob Leathern, jeden z dyrektorów technologicznych Facebooka wyjaśnił w krótkim komunikacie że restrykcje dotyczące reklam kryptowalut mają charakter tymczasowy. Blokada zostanie prawdopodobnie zniesiona w momencie gdy Facebook opracuje u siebie odpowiednie standardy dotyczące reklam kryptowalut oraz mechanizm wykrywania treści tworzonych przez finansowych oszustów chcących wykorzystać wirtualne pieniądze dla własnych korzyści kosztem użytkowników Facebooka.

W III kwartale ub.r. Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol. dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zmiany-na-facebooku-to-trudniejsza-walka-o-news-feed-najwiecej-straca-marki-ktore-nie-placa-analizy ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day