Facebook przeprasza za omyłkowe uśmiercenie na portalu żyjących użytkowników z USA

Wielu użytkowników Facebooka w USA na swoich kontach w serwisie zobaczyło komunikat mający świadczyć o tym, że umarli. Pomyłka wzbudziła niedowierzanie i oburzenie wśród internautów, Facebook przyznał się do błędu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook przeprasza za omyłkowe uśmiercenie na portalu żyjących użytkowników z USA

O dziwnym dodatku pojawiającym się na niektórych profilach informowali na Facebooku oraz Twitterze ich właściciele.

Okazało się, że wiele facebookowych kont w Stanach Zjednoczonych zostało uznanych przez serwis za należące do osób, które niedawno zmarły. W związku z tym Facebook zamieścił na tych kontach żałobny baner apelujący o zachowanie w pamięci osób, do których należały.

Pikanterii pomyłce Facebooka dodaje fakt, że wspomniany komunikat pojawił się m.in. na oficjalnym profilu Marka Zuckerberga, szefa Facebooka, choć cieszy się on na razie dobrym zdrowiem i jest daleki od śmierci.

Użytkownicy omyłkowo wysłani w zaświaty przez Facebooka nie kryli swojego zaskoczenia i oburzenia całą historią.

Skonsternowany i zaskoczony incydentem wydawał się także sam Facebook, który nie od razu zareagował na swoją pomyłkę. Dopiero po pewnym czasie przyznał się do błędu w komunikacie przesłanym redakcji dziennika „The Wall Street Journal” przepraszając użytkowników za wpadkę. Zaznaczył też, że naprawił nieprawidłowości w systemie i przywrócił do grona żywych wszystkich omyłkowo uśmierconych internautów.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska