Facebook: Treści od fanpage’y nie znikną z News feedu użytkowników

W ramach eksperymentu Facebook w kilku krajach na świecie przeniósł wszystkie treści publikowane przez strony z News feedu użytkowników do nowej sekcji Proponowane aktualności. Testy wywołały zamieszanie wśród użytkowników i ostre protesty wydawców. Teraz Facebook wyjaśnia, że zmiana nie ma stałego charakteru i nie zostanie wprowadzona globalnie. - Chcemy wiedzieć czy użytkownicy chcą oddzielać od siebie wpisy o charakterze prywatnym od treści publicznych. Nie planujemy jednak opłat za możliwość publikowania materiałów w Proponowanych aktualnościach - zapewnia Adam Mosseri, szef sekcji News feed w Facebooku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook: Treści od fanpage’y nie znikną z News feedu użytkowników

Kilka dni temu pojawiły się doniesienia o tym, że Facebook w ramach testów przeniósł wszystkie treści publikowane przez strony do nowej sekcji Proponowane aktualności, jednocześnie usuwając je z News feedu użytkowników.

Według wyliczeń firmy CrowdTangle eksperyment Facebooka spowodował znaczący spadek zasięgu postów od wydawców. Na liście krajów dotkniętych zmianą znalazły się Serbia, Słowacja, Sri Lanka, Boliwia, Gwatemala i Kambodża.

Na Słowacji strony tamtejszych mediów odnotowały spadek organicznego zasięgu treści o dwie trzecie, a także czterokrotnie niższą liczbę interakcji w postaci komentarzy, polubień i udostępnień.

grafika

Dodatkowo pojawiła się informacja o tym, że we wspomnianych krajach wydawcy, którzy chcą aby ich treści ponownie trafiły do News feedu muszą za to zapłacić Facebookowi.

Eksperyment Facebooka wywołał poruszenie w ekosystemie tego serwisu. Użytkownicy w dużej części krytykowali pomysł (także w komentarzach na Wirtualnemedia.pl), niepokój wyrażali zaś wydawcy fanpage’y obawiający się o zasięg swoich treści na Facebooku.

grafika

W odpowiedzi na krytykę głos w imieniu Facebooka zabrał Adam Mosseri, szef sekcji News feed w serwisie. We wpisie na stronie Facebooka tłumaczył on genezę obecnego eksperymentu i starał się studzić obawy użytkowników oraz wydawców.

- Nasz eksperyment wywołał szeroki odzew w globalnej sieci. Niektórzy zinterpretowali prowadzone testy jako bezpośrednią zapowiedź nowego produktu, który Facebook chce wprowadzić globalnie. Na razie nie ma żadnych planów uruchomienia takiego mechanizmu w szerokiej skali - podkreślił Adam Mosseri. - Zawsze słuchaliśmy społeczności naszych użytkowników w kwestii tego co możemy usprawnić w News feedzie. Wielu ludzi chce, aby na ich koncie pojawiało się więcej treści od rodziny i znajomych, natomiast treści od wydawców miałyby według nich zająć oddzielną sekcję w serwisie.

Mosseri wyjaśnia, że prowadzony przez Facebook eksperyment idzie tropem wspomnianych oczekiwań użytkowników. Menedżer zaprzeczył natomiast zdecydowanie by Facebook zamierzał pobierać jakiekolwiek opłaty od wydawców w zamian za widoczność w News feedzie, a doniesienia w tym zakresie są zwykłą pomyłką.

Na koniec Mosseri zapowiedział, że testy związane z Proponowanymi aktualnościami nie zostaną rozszerzone poza objęte nimi obecnie krajami, a po zakończeniu prób wszystko powróci do normy. To ma oznaczać, że w sekcji Proponowane aktualności prezentowane będą użytkownikom wybrane treści zgodne z ich zainteresowaniami prezentowanymi w serwisie, zaś w News feedzie zobaczą oni treści sugerowane na podstawie polubień czy innych reakcji społeczności.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej