Facebook wyda miliard dolarów na ekskluzywne treści wideo

Do końca 2018 roku Facebook wyda miliard dolarów na oryginalne produkcje wideo publikowane w serwisie na nowej platformie Watch. Na razie nie wiadomo jakie tytuły powstaną za te pieniądze, jednak według źródeł nie będą to raczej klasyczne seriale telewizyjne.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O planach Facebooka związanych z platformą Watch, na której niedawno zadebiutowały pierwsze oryginalne produkcje od zewnętrznych wydawców i wytwórni poinformował dziennik „The Wall Street Journal” powołując się na własne źródła w szefostwie firmy kierowanej przez Marka Zuckerberga.

Według doniesień Facebook do końca 2018 r. zaplanował na własne treści filmowe budżet w wysokości 1 mld dol.

„WSJ” nie uzyskał z Facebooka komentarza potwierdzającego wspomnianą kwotę. Nieoficjalnie dowiedział się jednak, że choć w grę wchodzi produkcja materiałów transmitowanych w odcinkach, to nie będą to raczej tradycyjne seriale nadawane obecnie przez stacje telewizyjne.

Eksperci przyznają, że choć Facebook dysponuje potężną bazą użytkowników i potencjalnych odbiorców oryginalnych treści na platformie Watch, to będzie mu trudno od razu dorównać konkurentom. Mają na myśli przede wszystkim Netflixa, który zapowiedział już że w 2018 r. wyprodukuje filmy i seriale za 7 mld dol.

Obserwatorzy rynku są też zdania, że chcąc aktywnie włączyć się do gry w obszarze wideo Facebook prędzej czy później będzie musiał postawić na kosztowny, wiodący tytuł z którym będzie kojarzony, taki jak „House of Cards” Netflixa czy nadawany przez HBO kultowy serial „Gra o Tron”.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]