WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Apple Watch 3 zaoferuje użytkownikom możliwość nawiązywania i odbierania połączeń telefonicznych

Gorący temat

Policjanci zawiadomili prokuraturę o reportażu Wojciecha Bojanowskiego nt. śmierci Igora Stachowiaka - dziennikarze oburzeni

0

Facebook wyda miliard dolarów na ekskluzywne treści wideo

2017-09-11 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Do końca 2018 roku Facebook wyda miliard dolarów na oryginalne produkcje wideo publikowane w serwisie na nowej platformie Watch. Na razie nie wiadomo jakie tytuły powstaną za te pieniądze, jednak według źródeł nie będą to raczej klasyczne seriale telewizyjne.

Facebook wyda miliard dolarów na ekskluzywne treści wideo

O planach Facebooka związanych z platformą Watch, na której niedawno zadebiutowały pierwsze oryginalne produkcje od zewnętrznych wydawców i wytwórni poinformował dziennik „The Wall Street Journal” powołując się na własne źródła w szefostwie firmy kierowanej przez Marka Zuckerberga.

Według doniesień Facebook do końca 2018 r. zaplanował na własne treści filmowe budżet w wysokości 1 mld dol.

„WSJ” nie uzyskał z Facebooka komentarza potwierdzającego wspomnianą kwotę. Nieoficjalnie dowiedział się jednak, że choć w grę wchodzi produkcja materiałów transmitowanych w odcinkach, to nie będą to raczej tradycyjne seriale nadawane obecnie przez stacje telewizyjne.

Eksperci przyznają, że choć Facebook dysponuje potężną bazą użytkowników i potencjalnych odbiorców oryginalnych treści na platformie Watch, to będzie mu trudno od razu dorównać konkurentom. Mają na myśli przede wszystkim Netflixa, który zapowiedział już że w 2018 r. wyprodukuje filmy i seriale za 7 mld dol.

Obserwatorzy rynku są też zdania, że chcąc aktywnie włączyć się do gry w obszarze wideo Facebook prędzej czy później będzie musiał postawić na kosztowny, wiodący tytuł z którym będzie kojarzony, taki jak „House of Cards” Netflixa czy nadawany przez HBO kultowy serial „Gra o Tron”.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.

 

Autor: ps

Wiecej informacji: Facebook, Watch, wideo

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia