Facebook znowu zmienia algorytm, wpisy znajomych ważniejsze niż treści od wydawców

Facebook zapowiedział nowe zmiany w funkcjonowaniu swojego news feedu. Na plan pierwszy mają się wysunąć posty od ulubionych znajomych i rodziny użytkownika, na dalszy plan zejdą materiały proponowane przez marki i wydawców. - Naszym celem było zawsze kontaktowanie użytkowników z ludźmi, z którymi chcą się kontaktować - podkreśla Lars Backstrom, dyrektor inżynierów Facebooka.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook znowu zmienia algorytm, wpisy znajomych ważniejsze niż treści od wydawców

O nowym algorytmie, który będzie rządził doborem treści w news feedach użytkowników Facebook poinformował na swoim blogu. Według zapowiedzi portal zamierza powrócić do korzeni, które stanowiły podstawę budowy serwisu. Chodzi o ideę łączenia ze sobą internautów i wymiany pomiędzy nimi interesujących treści.

Zgodnie z tym założeniem na czołowych miejscach w news feedzie mają się pojawiać wpisy od ulubionych znajomych użytkownika lub członków jego rodziny.

- Naszym celem było zawsze kontaktowanie użytkowników z ludźmi, z którymi chcą się kontaktować - podkreśla Lars Backstrom, dyrektor inżynierów Facebooka. - Teraz właśnie taka będzie główna idea news feedu. Naszym priorytetem pozostanie komunikacja pomiędzy internautami oraz dzielenie się pomiędzy nimi treściami, które są dla nich ciekawe i wciągające - zaznaczył Backstrom.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-i-facebook-automatycznie-usuwaja-wideo-od-ekstremistow ##

Facebook podkreśla w komunikacie, że konsekwencją zmiany w news feedzie będzie zejście na drugi plan treści pochodzących od konkretnych marek lub wydawców. Takie materiały mają szansę pojawić się na szczycie aktualności pod warunkiem, że będą często udostępniane przez znajomych konkretnego użytkownika.

Drugą nowością zapowiedzianą przez Facebook jest zmiana polityki serwisu dotycząca sugerowanych użytkownikom treści w ramach trending topics.

Według zapowiedzi serwisu będzie on w mniejszym niż dotąd stopniu bezpośrednio sugerował internautom konkretne materiały, postawi zaś na dopasowanie tych treści do upodobań konkretnego odbiorcy i popularność tego czy innego artykułu lub wideo wśród użytkowników.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"