SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakt” na czele sprzedaży w 2023 roku, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

W 2023 roku liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Wyborcza”. Zyskały tylko „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w 2023 roku wyniosła 122 578 egz. Było to o 11,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 69 499 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Tytuł odnotował spadek o 13,59 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 39 753 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 17,41 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 30 563 egz.; w dół o 10,30 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 27 353 egz.; - 12,21 proc.).

Siódme miejsce zajął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 701 egz.; + 7,46 proc. - największy wzrost w zestawieniu). Tytuł od stycznia ub.r. ukazuje się nie pięć a dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki.

Oczko wyżej uplasowała się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 19 251 egz.; - 6,57 proc.). Zestawienie zamykają „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 281 egz.; + 1,10 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 359 egz.; - 6,43 proc.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 9 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w ub.r. wyniosła 342 338 egz. Była o 11,04 proc. niższa niż w 2022 roku.

„DGP” liderem wśród e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 773 egz.), „Rzeczpospolita” (14 085 egz.) i „Puls Biznesu” (10 576 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 79,63 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 61,89 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 57,66 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” na czele sprzedaży w 2023 roku, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Porównywacz
-It's impossible! - stwierdza się, niczym Neo.
-Not impossible. Inevitable! - słysząc po chwili, niczym od Bane'a.

Rok do roku: "Fakt" spadek o 11,28%, "Super Express" spadek o 13,59% i "Gazeta Wyborcza" spadek o 17,41% - czytamy w powyższym artykule.

Nie wiem, co jeszcze dodać. W zasadzie ten dialog, który przytoczyłem, mówi chyba wszystko. Gdy WM dadzą tabelkę za 2023Q4 dla dzienników, wrzucę moją tabelkę porównawczą.

Szok ogólnie. Mimo, iż siedzę w temacie.
29 1
odpowiedź
User
Porównywacz
Trend się utrzymuje a nawet przyspiesza, nie pomogą wybory. Ludzie się poznali czym pachnie WGa.

Masz świadomość komentowanej przez Ciebie sytuacji?
16 8
odpowiedź
User
Kiedyś w branzy
To niesamowite jak na naszych oczach upada dawny świat. W każdej dziedzinie, także w mediach. Ewydania to nie jest w ogóle przyszłość. Dobrze robi GW sprzedając dostępy do serwisu, w tym ewydanie z danego dnia. Biznesowe dzienniki nie radzą sobie z tym dobrze, a tabloidy to już w ogóle masakra.
Można się martwić lub cieszyć spadkiem sprzedaży GW ale to kompletnie już nie są wiarygodne tabelki. Nie pokazują nic poza tym ze ludzie nie czytają gazet (czyli wiadomości i opinii z wczoraj). Dziś jedyne co liczy się w mediach to szybka informacja i ciekawa, wyróżniająca się w przekazie opinia/reportaż. I to dotyczy wszystkich mediów w tym TV.
26 4
odpowiedź