SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” na czele sprzedaży w 2023 roku, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

W 2023 roku liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Wyborcza”. Zyskały tylko „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w 2023 roku wyniosła 122 578 egz. Było to o 11,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 69 499 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Tytuł odnotował spadek o 13,59 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 39 753 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 17,41 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 30 563 egz.; w dół o 10,30 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 27 353 egz.; - 12,21 proc.).

Siódme miejsce zajął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 701 egz.; + 7,46 proc. - największy wzrost w zestawieniu). Tytuł od stycznia ub.r. ukazuje się nie pięć a dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki.

Oczko wyżej uplasowała się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 19 251 egz.; - 6,57 proc.). Zestawienie zamykają „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 281 egz.; + 1,10 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 359 egz.; - 6,43 proc.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 9 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w ub.r. wyniosła 342 338 egz. Była o 11,04 proc. niższa niż w 2022 roku.

„DGP” liderem wśród e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 773 egz.), „Rzeczpospolita” (14 085 egz.) i „Puls Biznesu” (10 576 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 79,63 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 61,89 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 57,66 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” na czele sprzedaży w 2023 roku, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Porównywacz
-It's impossible! - stwierdza się, niczym Neo.
-Not impossible. Inevitable! - słysząc po chwili, niczym od Bane'a.

Rok do roku: "Fakt" spadek o 11,28%, "Super Express" spadek o 13,59% i "Gazeta Wyborcza" spadek o 17,41% - czytamy w powyższym artykule.

Nie wiem, co jeszcze dodać. W zasadzie ten dialog, który przytoczyłem, mówi chyba wszystko. Gdy WM dadzą tabelkę za 2023Q4 dla dzienników, wrzucę moją tabelkę porównawczą.

Szok ogólnie. Mimo, iż siedzę w temacie.
odpowiedź
User
Porównywacz
Trend się utrzymuje a nawet przyspiesza, nie pomogą wybory. Ludzie się poznali czym pachnie WGa.

Masz świadomość komentowanej przez Ciebie sytuacji?
odpowiedź
User
Kiedyś w branzy
To niesamowite jak na naszych oczach upada dawny świat. W każdej dziedzinie, także w mediach. Ewydania to nie jest w ogóle przyszłość. Dobrze robi GW sprzedając dostępy do serwisu, w tym ewydanie z danego dnia. Biznesowe dzienniki nie radzą sobie z tym dobrze, a tabloidy to już w ogóle masakra.
Można się martwić lub cieszyć spadkiem sprzedaży GW ale to kompletnie już nie są wiarygodne tabelki. Nie pokazują nic poza tym ze ludzie nie czytają gazet (czyli wiadomości i opinii z wczoraj). Dziś jedyne co liczy się w mediach to szybka informacja i ciekawa, wyróżniająca się w przekazie opinia/reportaż. I to dotyczy wszystkich mediów w tym TV.
odpowiedź