SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fakt24.pl liderem, mocno w górę Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, najbardziej przyciągają Pb.pl i Parkiet.com (serwisy gazet)

Wśród serwisów gazet ogólnopolskich największą odwiedzalność ma Fakt.pl, wyprzedzając Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, które w skali roku osiągnęły duże wzrosty zasięgów. Najdłuższy średni czas korzystania przez użytkowników notują natomiast witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

W czerwcu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5,52 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 175,81 mln odsłon (średnio 31,8 odsłony na każdego) i korzystali łącznie przez 1,55 mln godzin - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest liderem wśród stron dzienników ogólnopolskich w każdym z tych kryteriów. Najmniejszą przewagę miała w zeszłym miesiącu w liczbie użytkowników - Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował ich o 248,1 tys. mniej, a Wyborcza.pl (Agora) - o 320 tys. mniej. Jednocześnie Fakt24.pl miał więcej odsłon niż trzy kolejne strony łącznie.

W serwisie „Parkietu” (Gremi Business Communication) każdy z 98,9 tys. użytkowników wykonał przeciętnie 24,9 odsłon. Na Wyborcza.pl średnia liczba odsłon na użytkownika wyniosła 12,1, a na Przegladsportowy.pl - 10,3.

Z kolei najdłużej każdy odwiedzający korzystał z serwisów „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu”. W pierwszym średni czas korzystania przez użytkownika wyniósł w zeszłym miesiącu 0,57 godziny, a w drugim - 0,56 godziny. Za to na stronie Polskatime.pl odwiedzający spędził przeciętnie tylko 0,04 godziny.

Z serwisów „Gazety Wyborczej” ogólnotematyczna Wyborcza.pl (5,2 mln użytkowników i 62,98 mln odsłon w zeszłym miesiącu) jest zdecydowanie popularniejsza od Wyborcza.biz (1,59 mln użytkowników i 8,15 mln odsłon), a wśród stron związanych z „Dziennikiem Gazetą Prawną” najwięcej użytkowników w czerwcu miała Gazetaprawna.pl (1,81 mln), a najwięcej odsłon - Dziennik.pl (9,69 mln).

Serwisy gazet ogólnopolskich w czerwcu 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

Fakt24.pl

5 523 080

175 811 435

1 547 101

21,66%

Przegladsportowy.pl

5 274 956

54 417 369

1 019 986

20,68%

Wyborcza.pl

5 203 085

62 984 059

1 107 853

20,40%

Se.pl

4 485 418

31 314 687

383 753

17,59%

Gazetaprawna.pl

1 806 623

5 917 697

109 176

7,08%

Dziennik.pl

1 775 236

9 692 583

149 653

6,96%

Rp.pl

1 712 794

14 647 940

207 544

6,72%

Wyborcza.biz

1 586 395

8 147 500

123 787

6,22%

Polskatimes.pl

706 755

2 523 614

27 185

2,77%

Pb.pl

684 105

6 052 459

390 367

2,68%

Forsal.pl

460 695

2 043 478

37 458

1,81%

Parkiet.com

98 945

2 468 890

55 609

0,39%


W skali roku zasięg Fakt24.pl zmalał o 4,79 proc. - z 22,75 proc. do 21,66 proc. Za to zasięg witryny „Przeglądu Sportowego” zwiększył się ponad dwukrotnie - z 9,66 proc. do 20,68 proc., co jest związane przede wszystkim z Euro 2016.

Duże wzrosty osiągnęło też kilka innych serwisów. Zasięg Wyborcza.pl zwiększył się o 79,4 proc. (z 11,37 proc. do 20,4 proc.), Pb.pl - o 72,9 proc. (z 1,55 proc. do 2,68 proc.), Dziennik.pl - o 66,5 proc. (z 4,18 proc. do 6,96 proc.), a Se.pl - o 40,5 proc. (z 12,52 proc. do 17,59 proc.).

Zasięg serwisów gazet ogólnopolskich rok po roku

(badania: Megapanel i Gemius/PBI)

domena

czerwiec 2015

czerwiec 2016

Fakt24.pl

22,75%

21,66%

Przegladsportowy.pl

9,66%

20,68%

Wyborcza.pl

11,37%

20,40%

Se.pl

12,52%

17,59%

Gazetaprawna.pl

6,24%

7,08%

Dziennik.pl

4,18%

6,96%

Rp.pl

5,69%

6,72%

Wyborcza.biz

6,54%

6,22%

Polskatimes.pl

2,28%

2,77%

Pb.pl

1,55%

2,68%

Forsal.pl

1,51%

1,81%

Parkiet.com

-

0,39%


Na komputerach Fakt24.pl zanotował w zeszłym miesiącu 3,94 mln użytkowników, 98,88 mln odsłon i 882,6 tys. godzin korzystania. Przegladsportowy.pl przy niewiele mniejszej liczbie odwiedzających (3,69 mln) miał ponad trzy razy odsłon mniej (27,16 mln), a Wyborcza.pl zanotowała 3,62 mln użytkowników i 44,45 mln odsłon.

Z serwisu „Pulsu Biznesu” przeciętny użytkownik korzystał przez 0,79 godziny, a ze strony „Parkietu” przez 0,59 godziny. Natomiast na Polskatimes.pl ten wskaźnik wyniósł tylko 0,04 godziny, na Gazetaprawna.pl - 0,07 godziny, a na Se.pl - 0,08.

Serwisy gazet ogólnopolskich w czerwcu 2016 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

Fakt24.pl

3 944 379

98 883 560

882 596

15,47%

Przegladsportowy.pl

3 694 835

27 159 873

528 334

14,49%

Wyborcza.pl

3 625 827

44 447 139

817 394

14,22%

Se.pl

2 886 469

18 465 675

229 710

11,32%

Gazetaprawna.pl

1 308 246

4 318 741

86 779

5,13%

Rp.pl

1 208 188

10 590 948

153 919

4,74%

Wyborcza.biz

1 195 825

5 605 377

87 315

4,69%

Dziennik.pl

1 140 661

6 830 662

108 604

4,47%

Pb.pl

470 881

4 912 905

372 477

1,85%

Polskatimes.pl

443 819

1 556 890

17 195

1,74%

Forsal.pl

330 052

1 393 449

27 709

1,29%

Parkiet.com

79 567

2 099 736

46 674

0,31%


W internecie mobilnym serwis „Przeglądu Sportowego” miał 2,7 mln użytkowników, więcej niż Fakt24.pl (2,56 mln) i Wyborcza.pl (2,49 mln). Ponadto zanotował nieco więcej odsłon niż na komputerach - 27,26 mln wobec 27,16 mln.

Na Fakt24.pl użytkownicy spędzili łącznie przez 664,5 tys. godzin., z Przegladsportowy.pl - przez 491,6 tys., a z Wyborcza.pl - przez 290,5 tys. Średni czas korzystania z pierwszego serwisu wyniósł 0,25 godziny, najwięcej ze wszystkich analizowanych stron.

Wyborcza.pl na komputerach miała 44,45 mln odsłon, a na smartfonach i tabletach - 18,54 mln. Jeszcze większa przewaga ruchu dekstopowego nad mobilnym była w serwisach Gazetaprawna.pl (4,32 mln odsłon stacjonarnych wobec 1,6 mln mobilnych) i Pb.pl (4,91 mln wobec 1,14 mln).

Serwisy gazet ogólnopolskich w czerwcu 2016 r. na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

Przegladsportowy.pl

2 700 167

27 257 496

491 651

10,59%

Fakt24.pl

2 559 244

76 927 874

664 505

10,03%

Wyborcza.pl

2 490 033

18 536 920

290 459

9,76%

Se.pl

2 188 536

12 849 012

154 043

8,58%

Dziennik.pl

763 592

2 861 921

41 049

2,99%

Rp.pl

627 401

4 056 993

53 625

2,46%

Gazetaprawna.pl

614 047

1 598 956

22 397

2,41%

Wyborcza.biz

578 883

2 542 123

36 472

2,27%

Polskatimes.pl

295 132

966 724

9 991

1,16%

Pb.pl

230 201

1 139 553

17 890

0,90%

Forsal.pl

138 905

650 029

9 749

0,54%

Dołącz do dyskusji: Fakt24.pl liderem, mocno w górę Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, najbardziej przyciągają Pb.pl i Parkiet.com (serwisy gazet)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aha
A to osiagniecie. Wstawcie teksty linkujące z SG Onetu do trybuny opolskiej w tym samym oknie to ona wygra ten ranking ☺
odpowiedź
User
01010101
Z tym, że trudno porównać portale, bo Fakt to jednak kicz, tania sensacja, tabloid. Tekst na 2-4 strony na wyborczej to jednak treść kierowana do pewnie węższej grupy. No i portal jednak jest częściowo płatny.
Biz mógł stracić bo nie wiedzieć dlaczego zrobili "nexta", który na głównej gazeta.pl zabrał częściowo miejsce biz, porusza niby te same treści. Z tym, że jak Biz był sam to chyba jednak bardziej angażował ludzi. Więcej komentarzy, często dłuższe. No i Biz też podpadł pod płatne treści, w tym nawet newsy co jest śmieszne.
Zresztą widać, że Agora/gazeta miesza/zmienia, zniknęła Polygamia, ostatnio Foch (podobno za ambitny, a tak na serio pewnie nie nadawał się do wciskania jakiś produktów), Technologia też okrojona na głównej.
Gazetę takie trochę inne, różnorodne serwisy, działy wyróżniały, pozbywanie się ich niekoniecznie musi być dobre.
Bo jak nie widać różnicy to obojętne, na który portal człowiek wchodzi ?
Wszędzie wielkie zdjęcia, automatycznie włączające się video, polityka, seks, cycki, tyłki, celebryci - i tak na każdym portalu.
Coraz więcej tandety, kiczu, uproszczonych treści. To co trochę bardziej wartościowe znika, traci widoczne miejsce. Jak się przesadzi z takim budowaniem portalu, treści to trudno będzie wrócić. Sami sobie "wychowujecie", uczycie, przyzwyczajacie do takiego poziomu.
To tak jak z płaczem nad czytelnictwem, jak się dziecku nie pokazuje jak np. rodzice czytają, jak się książek w domu nie ma, jak się czytelnictwa nie promuje to efekt jest raczej oczywisty.
odpowiedź