Według ustaleń Reutersa i "Variety", powołujących się na anonimowe źródła zbliżone do sprawy, Netflix uzyskał wyłączność w rozmowach dotyczących kupna Warner Bros. Discovery.
Streamingowy gigant jest zainteresowany przejęciem wytwórni filmowo-serialowych WBD oraz platformy HBO Max. Ma oferować kwotę przekładającą się na cenę 28 dolarów za akcję koncernu.
Nie wiadomo, jak długo mogą potrwać rozmowy wyłącznie z Netfliksem. Strony nie odpowiedziały Reutersowi na pytania w tej sprawie.
W zeszłym tygodniu Bloomberg podał, że Netflix zobowiązał się, że w przypadku przejęcia aktywów Warner Bros. Discovery kupione wytwórnie będą dalej produkować seriale także dla zewnętrznych podmiotów.

Tylko Paramount Skydance chce WBD w całości
Jak informowaliśmy w środę, oprócz Netfliksa wiążące oferty przejęcia Warner Bros. Discovery złożyły Paramount Skydance i Comcast. Według amerykańskich mediów Comcast tak samo jak Netflix nie jest zainteresowany segmentem telewizji linearnej właściciela TVN. Jedynie Paramount Skydance chce przejąć firmę w całości.
Ten ostatni koncern w minionych miesiącach złożył już trzy oferty przejęcia WBD, z cenami odpowiednio 19, 22 u 23,50 dolara za akcję. Wszystkie zostały uznane za zbyt niskie.
Na koniec czwartkowej sesji kurs akcji właściciela TVN wynosił 24,54 dolara. W górę z poziomu ok. 12 dolarów poszybował w połowie września, gdy pojawiły się informacje o pierwszej ofercie złożonej przez Paramount Skydance. Natomiast w ciągu ostatnich 12 miesięcy kurs urósł o 130 proc.

Ile zarabiają Netflix i Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery w trzecim kwartale 2025 roku wypracował 9,04 mld dolarów przychodów sprzedażowych, o 6 proc. mniej niż przed rokiem (9,62 mld). Przychody z reklam telewizyjnych były o jedną piątą niższe niż przed rokiem. Klientów nadal zyskują natomiast platformy streamingowe koncernu, zaś wyniki jego wytwórni filmowych podskoczyły dzięki hitom takim jak "Superman" i "Obecność 4".
Z kolei Netflix w trzecim kwartale br. zanotował wzrost przychodów o 17,2 proc. do 11,51 mld dolarów. Przyciągnął nowych subskrybentów i rekordowo dużo zarobił z reklam. Natomiast zysk netto koncernu zwiększył się tylko z 2,36 do 2,55 mld zł, bo obciążyły go dodatkowe koszty związane ze sporem z brazylijską skarbówką.











