Według doniesień branżowego portalu broadbandtvnews.com, po nieudanych próbach zdobycia praw do UEFA Super Cup oraz Ligi Mistrzów w Niemczech na lata 2027-31, platforma kieruje swoją uwagę na prestiżowe angielskie rozgrywki. W Polsce prawa do Premier League do końca sezonu 2027-28 ma Canal+.
Netflix był blisko pozyskania praw do Ligi Mistrzów
Jak podaje "The Times", chociaż Netflix złożył konkurencyjną ofertę, to prawa do Ligi Mistrzów w Niemczech zdobył ostatecznie Paramount+. Jest to postrzegane w branży jako początek ostrej rywalizacji globalnych dostawców streamingu z tradycyjnymi nadawcami. Na rynku brytyjskim to na przykład Sky i TNT Sports, które obecnie posiadają prawa do Premier League.
Netflix planuje stopniowy rozwój swojej oferty sportowej. Zamiast koncentrować się od razu na pełnej licencji, platforma może w pierwszej kolejności starać się o uzyskanie praw do tematycznych pakietów meczów w świątecznym okresie. Wcześniej takie prawa do Premier League były w posiadaniu Amazon Prime Video w Wielkiej Brytanii, co pokazuje, że model ten może być korzystny.

Dotychczasowa strategia Netfliksa w sporcie opierała się głównie na pojedynczych wydarzeniach, takich jak bożonarodzeniowe transmisje meczów NFL czy walk bokserskich, co przyciągało wielu widzów na całym świecie. Pozyskanie praw do Premier League mogłoby zatem otworzyć nowe możliwości rozwojowe. Do grona subskrybentów platformy dołączyłoby więcej kibiców.
Umowy na prawa do Ligi Mistrzów w Wielkiej Brytanii na lata 2027–2031 zostały podzielone między Paramount+, Sky Sports i Amazon i łącznie opiewają na ponad 1,9 mld funtów za cztery lata. Krajowe kontrakty dotyczące Premier League w Wielkiej Brytanii obowiązują do 2029 roku. Liga dąży jednak do rozdrobnienia praw na kilka mniejszych pakietów. To ułatwiłoby zadanie Netfliksowi czy innym serwisom streamingowym.
Już w 2025 roku serwisy streamingowe będą odpowiadać za jedną piątą wydatków na prawa sportowe. Z prognozy Ampere Analysis wynika, że będzie to konkretnie 12,5 mld dol. Wpływ na ten wynik będą mieć nie tylko takie platformy jak DAZN, ale też rosnące inwestycje Netfliksa i Amazon Prime Video.

Coraz aktywniejsza w kwestii sportu jest także platforma Disney+. Pozyskała prawa do transmisji meczów Ligi Europy i Ligi Konferencji w Danii i Szwecji, a także Ligi Mistrzyń UEFA w całej Europie oraz rozgrywek golfowych TGL i NWSL w krajach nordyckich.











