Filmy Paramount Pictures bez blokad terytorialnych w Unii Europejskiej

Pod naciskiem Komisji Europejskiej amerykańskie studio Paramount Pictures zrezygnowało z klauzul w umowach licencyjnych ograniczających terytorialnie dostęp do filmów i programów tego producenta na terenie Unii Europejskiej. Wcześniej geoblokada stanowiła część umowy pomiędzy Paramount a Sky UK.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Filmy Paramount Pictures bez blokad terytorialnych w Unii Europejskiej

Komisja Europejska (KE) zakwestionowała zapis w umowie Sky UK - Paramount Pictures, według którego treści amerykańskiej wytwórni mogły być odbierane jedynie przez abonentów Sky UK przebywających na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii. Dostęp przez satelitę lub internet był natomiast niemożliwy dla widzów w innych krajach unijnych.

KE uznała, że tego typu klauzule są sprzeczne z prawami użytkowników, poza tym naruszają one przepisy dotyczące konkurencji na rynku wspólnoty. W związku z tym KE zażądała od obu stron umowy licencyjnej usunięcia kwestionowanych zapisów. Paramount i Sky postanowiły się podporządkować.

W komunikacie KE wyjaśniła, że choć amerykańskie studia filmowe zwykle podpisują w danym kraju umowę tylko z jednym nadawcą, to nie mogą jednocześnie ograniczać terytorialnie dostępu do swoich produkcji, powoduje to bowiem dużą fragmentację rynku pod względem geograficznym.

KE przypomniała też, że od dłuższego czasu walczy z geoblokowaniem dostępu do wykupionych przez użytkownika treści, a zgodnie z przygotowywanymi regulacjami od połowy 2017 r. nadawcy nie będą mogli stosować w swoich ofertach tego typu ograniczeń.

Choć Komisja zdołała wymóc rezygnację z blokad terytorialnych w wypadku wytwórni Paramount, to wciąż prowadzi ona podobne postępowania wobec innych dużych amerykańskich studiów: Disney’a, NBC Universal, Sony, Twentieth Century Fox i Warner Bros.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol