Foursquare ma w Polsce 20 tys. użytkowników

Na świecie liczba użytkowników serwisu geolokalizacyjnego Foursquare sięga blisko 20 milionów. Liczba polskich "Foursquare-owców" szacowana jest na 20 tys. - wynika z raportu MSLGroup Social Hive Poland i Interactive Research Center.

km
km
Udostępnij artykuł:

Foursquare (w skrócie 4sq) to serwis geolokalizacyjny dostępny w wersji internetowej oraz w postaci darmowej aplikacji na smartfony. Korzystanie z niego polega na zaznaczaniu swojej obecności w jak największej ilości miejsc (tzw. "check-in"), zbieraniu punktów oraz dzieleniu się ze znajomymi wskazówkami i rekomendacjami na temat ciekawych lokalizacji (np. lokalu, sklepu, parku, atrakcji turystycznej) w danym mieście.

W polskich miastach największą liczbą miejsc na 4sq może pochwalić się Warszawa - 48 proc. wszystkich polskich lokalizacji znajduję się w stolicy. Na drugim miejscu uplasował się Kraków (14 proc.), a trzecie miejsce zajęły ex aequo Poznań i Wrocław (8 proc.). W dalszej kolejności znalazły się Gdańsk (7 proc.), Łódź (6 proc.), Gdynia (3 proc.) oraz Katowice i Szczecin (2 proc.).

grafika

W zestawieniu pięciu lokalizacji, w których polscy użytkownicy Foursquare dokonują najwięcej meldunków, znalazły się Lotnisko Chopina w Warszawie, Rynek Główny w Krakowie, sklepy IKEA w Gdańsku i Katowicach, kawiarnie sieci Starbucks Coffe w Warszawie i Wrocławiu oraz sklep Lidl w Sopocie.

grafika

Lokalizacjami, w których polscy użytkownicy 4sq najczęściej zaznaczają swoją obecność, są sklepy, galerie handlowe, restauracje, urzędy oraz stacje benzynowe.

W rankingu najchętniej odwiedzanych restauracji, barów i fast-foodów znalazły się kawiarnie sieci Starbucks (16 tys. meldunków), sieć restauracji McDonald's (blisko 11 tys.) i kawiarnie Coffe Heaven (ponad 7 tys.).

grafika

W przypadku urzędów, najbardziej popularne są placówki Poczty Polskiej – w lokalnych urzędach pocztowych odnotowano 3 tys. "check-in’ów". Na drugim miejscu plasują się urzędy miejskie z dorobkiem ponad 1 tys. meldunków. Urzędy skarbowe to trzecie pod kątem popularności placówki państwowe, odwiedzane przez polskich "Foursquare’owców" – mogą się pochwalić ponad pół tys. meldunków.

grafika

Wśród najchętniej odwiedzanych stacji benzynowych na czele jest BP (2,3 tys. "check-in’ów"), a najpopularniejsze firmy to Agora (5,7 tys.), Onet.pl (1,7 tys.) oraz Microsoft (1,6 tys.).

grafika
grafika

 

Statystyczny polski użytkownik 4sq posiada w swoim gronie znajomych średnio 47 użytkowników, ma 11 odznak, 308 meldunków oraz jest majorem w 8 miejscach.

grafika

Chodząc po mieście oraz wybierając się w podróże użytkownicy aplikacji "meldują się" w danym miejscu, w zamian otrzymując tzw. badge, czyli odznaki. Najbardziej popularne w Polsce odznaki to przyznawana nowym użytkownikom "Newbie" (83 proc.), przyznawana za meldunek w 10 miejscach "Adventurer" (66 proc.), wręczana za "check-in" w tym samym miejscu trzy razy w ciągu tygodnia "Local" (57 proc.) oraz wymagająca zdobycia meldunku w 25 różnych lokalizacjach "Explorer" (55 proc.).

grafika

Raport "Geolokalizacja w Polsce 2012" został opracowany przez MSLGroup Social Hive Poland i Interactive Research Center na podstawie badania przeprowadzonego w sierpniu 2012 r., które objęło 3226 użytkowników serwisu Foursquare.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?