SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fratria wydaje cotygodniowy tabloid. W kioskach za kilka tygodni w 500 tys. egz.

Nowy tygodnik, który planuje wprowadzić na rynek Fratria, będzie cotygodniowym tabloidem - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł pojawi się w sprzedaży za kilka tygodni w nakładzie pół miliona egz. 

Tomasz Przybek, prezes Polska Press, fot. materiały prasoweTomasz Przybek, prezes Polska Press, fot. materiały prasowe

O tym, że prace nad projektem nowego tytułu są już na ukończeniu, Fratria poinformowała wczoraj w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl. - Za nami kilka numerów zerowych i wiele szczegółowych badań. Kończymy prace związane z kolportażem, drukiem i kampanią reklamową - mówi w nim Tomasz Przybek, prezes Fratrii.

Wydawca enigmatycznie podał, że nowy tytuł to tygodnik popularny, mający kilkadziesiąt stron w formacie gazetowym oraz stały dodatek telewizyjno-rozrywkowy w klasycznym formacie.

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że będzie to wydawany co tydzień tabloid z materiałami m.in. o polityce i gwiazdach. Tytuł ma jednak zachować linię ideową wydawnictwa, czyli mieć konserwatywny charakter.

Pogłoski o tym, że Fratria pracuje nad tabloidem pojawiły się już jesienią ub.r., dotyczyły one jednak dziennika, a nie tygodnika. Krążyła wówczas informacja, że projektem miałby kierować Grzegorz Jankowski, były wieloletni redaktor naczelny „Faktu” (więcej na ten temat).

Fratria poinformowała jednak, że redaktorem naczelnym nowego tytułu została osoba pracująca w firmie od kilku lat, mająca duże doświadczenie w mediach komercyjnych. Spółka nie ujawniła jeszcze o kogo chodzi. Nowy magazyn przygotowuje specjalnie stworzona redakcja, ale korzystać on będzie też z zespołu newsrooomu Fratrii. Na potrzeby projektu do wydawnictwa dołączyli dziennikarze z doświadczeniem w tabloidach.

Jak się dowiedział portal Wirtualnemedia.pl, nowy tygodnik zadebiutuje na rynku najwcześniej za miesiąc, a najpóźniej za dwa miesiące. Ukaże się w nakładzie pół miliona egzemplarzy.

Jego wejście na rynek ma wspierać szeroka kampania reklamowa obejmująca telewizję, radio, internet, outdoor i wsparcie promocyjne w punktach sprzedaży prasy. Przygotowuje ją agencja Apella.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Nowy tygodnik będzie drugim tytułem wprowadzony przez Fratrię na rynek w tym roku. W styczniu br. wydała ona lifestylowy miesięcznik „Fronda”. Tytuł ten jest tworzony we współpracy z Wydawnictwem Fronda, a jego redaktorem naczelnym jest Grzegorz Górny.

Fratria od ponad dwóch lat wydaje też tygodnik opinii „W Sieci”, którego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. wynosiła 77 130 egz. (według ZKDP - zobacz zestawienie tygodników opinii), a od prawie dwóch lat - miesięcznik „W Sieci Historii” (jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. wyniosła 30 412 egz. - więcej na ten temat), w jej portfolio jest też miesięcznik „Gazeta Bankowa”. Do spółki należą ponadto serwisy internetowe z Grupy wPolityce.pl (wPolityce.pl, wGospodarce.pl, wNas.pl i wSieci.pl), które w grudniu ub.r. zanotowały w sumie 721,2 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Fratria wydaje cotygodniowy tabloid. W kioskach za kilka tygodni w 500 tys. egz.

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bronio
Ach, jaka będzie piękna katastrofa! :)
odpowiedź
User
Analityk
Przecież Wprost jest tygodnikiem tabloidowym!
odpowiedź
User
tak
Może wypalić, gdyż obecne "konserwatywne" tygodniki to po prostu pisowskie tuby
odpowiedź