„Gazeta Wyborcza” ma 133 tys. aktywnych subskrypcji cyfrowych

Na koniec ub.r. z płatnej oferty subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 133 tys. użytkowników, o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. - To znakomity wynik i świetny sygnał, potwierdzający właściwy kierunek zmian i rozwoju naszej działalności prasowej - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” ma 133 tys. aktywnych subskrypcji cyfrowych

Płatna oferta cyfrowa „Gazety Wyborczej” została wprowadzona cztery lata temu. Składa się z dwóch pakietów: podstawowego (obejmującego nielimitowany dostęp do wszystkich serwisów „GW” zawierających teksty z jej wydań papierowych i do dodatkowych artykułów dla prenumeratorów) oraz premium (obejmującego wszystkie treści co Wyborcza, a dodatkowo dostęp do e-wydań „GW”, aplikacji mobilnej dziennika, tekstów z „Książek. Magazynu do czytania” i „Wysokich Obcasów Extra” oraz zniżek na książki w Kulturalnym Sklepie i ebooki na Publio.pl).

Pakiet podstawowy kosztuje 19,90 zł za miesiąc, 55 zł za kwartał i 198 zł za rok, a pakiet premium - 29,90 zł za miesiąc, 83,70 zł za kwartał i 298,80 zł za rok. Oferta regularnie jest wspierana promocjami cenowymi. Jesienią ub.r. Agora podpisała umowę, w ramach której darmowy dostęp do oferty na rok otrzymali wszyscy studenci i pracownicy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Nie podano, ile zapłaciła za to uczelnia. Jednocześnie rozpoczęto promocję, w ramach której 90-dniowy dostęp za darmo do oferty cyfrowej „GW” zyskali klienci sieci T-Mobile.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-wyniki-w-2017-r-spadek-wplywow-wzrost-ebitda-i-79-mln-zl-straty-netto-w-gore-helios-i-next-film-w-dol-prasa-i-druk ##

W październiku ub.r. Agora poinformowała, że liczba użytkowników subskrypcji cyfrowych przekroczyła 110 tys. Na koniec 2016 roku było to prawie 110 tys., na koniec 2015 roku - ponad 77 tys., a na koniec 2015 roku - prawie 55 tys.

grafika

Agora podaje, że w czwartym kwartale ub.r. przybyło 23 tys. nowych użytkowników płatnych subskrypcji, a w grudniu ub.r. zanotowało rekordową sprzedaż oferty, o 86 proc. wyższą niż rok wcześniej. W ub.r. aż 93 proc. subskrypcji wykupywano na kwartał lub rok. Ogółem w całym 2017 roku 300 tys. razy wykupiono różne pakiety.

- Cieszy nas szczególnie, że grono prenumeratorów indywidualnych zwiększyło się o 93 proc. w skali roku - to jedna z najważniejszych informacji o dynamice wzrostu biznesu online „Gazety Wyborczej”. Zaangażowanie naszych redakcji w ważnych społecznie sprawach przekłada się na wyniki - z jednej strony wielu nowych prenumeratorów przybyło „Gazecie Wyborczej” latem podczas protestów przeciwko reformie sądownictwa, z drugiej - znacznie wzrosła w ostatnim roku liczba prenumeratorów, których przekonały do zakupu informacje lokalne. Niezmiennie istotne dla płacących czytelników są treści magazynowe: reportaże „Dużego Formatu” czy teksty z „Wysokich Obcasów” - komentuje Danuta Breguła, dyrektor strategii online „Gazety Wyborczej”.

Firma nie podaje, ilu użytkowników oferty korzysta z pakietu podstawowego, a ilu z premium ani ile wynoszą łączne wpływy od nich.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/czytelnicy-gazety-wyborczej-kupujac-cyfrowe-prenumeraty-przekazali-37-5-tys-zl-trzem-organizacjom ##

Agora informuje natomiast, że nowych prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” udaje się skutecznie i efektywnie kosztowo pozyskiwać dzięki wykorzystaniu narzędzi Facebooka do targetowania kampanii reklamowych. Od sierpnia ub.r. w serwisach „GW” komentarze mogą zamieszczać tylko użytkownicy płatnej subskrypcji, a w tym tygodniu dziennik wprowadził rubrykę „Wyborcza to WY” z opiniami czytelników.

- Prenumerator to najcenniejszy typ odbiorcy, który średnio czyta kilkadziesiąt razy więcej niż czytelnik bez prenumeraty, dzieli się tekstami w mediach społecznościowych, komentuje artykuły, ogląda wielokrotnie więcej reklam. Jest więc w centrum naszych działań redakcyjnych, wydawniczych i rozwojowych - chcemy mu dostarczać najlepszą możliwą usługę - komentuje Danuta Breguła.

Z danych ZKDP wynika, że w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 96 668 egz., pierwszy raz spadając poniżej poziomu 100 tys.

- „Gazeta Wyborcza” dociera obecnie do prawie ćwierć miliona czytelników, którzy codziennie mają dostęp do prenumerowanych treści cyfrowych i kupują wydanie papierowe dziennika. To wyjątkowy wyczyn! Bardzo cieszymy się, że w czasach trudnych dla prasowego rynku reklamowego „Gazeta Wyborcza” ma stabilną pozycję opartą w ponad połowie na sprzedaży treści czytelnikom. Cały kanał online zyskuje już znaczący udział w przychodach „Gazety Wyborczej” - ocenia Jerzy Wójcik, wydawca „GW”. - Co ważne, śmiało możemy powiedzieć, że czytelnictwo „Gazety Wyborczej” nie spada – a jedynie się zmienia, w dużej mierze wspierane przez proces transformacji cyfrowej prasy, którego jesteśmy w Polsce liderem. Towarzyszymy naszym czytelnikom zawsze, gdy tego potrzebują - w ich miejscowościach, kioskach, komputerach i telefonach, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - wylicza Wójcik.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"