„Gazeta Wyborcza” nawołuje do zjazdu KOD-u i wyboru nowych władz

Pierwszy zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” (Agora) Jarosław Kurski zaproponował, aby Komitet Obrony Demokracji jak najszybciej zwołał nadzwyczajny zjazd organizacji, podczas którego wybrane zostaną nowe władze ruchu. - „Gazeta Wyborcza” nie będzie zjazdowi KOD patronować, będziemy o nim informować - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Kurski.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” nawołuje do zjazdu KOD-u i wyboru nowych władz
Jarosław Kurski, fot. Gazeta Wyborcza

W środę wieczorem Onet.pl i „Rzeczpospolita” ujawniły, że Komitet Obrony Demokracji zapłacił za usługi firmie informatycznej Mateusza Kijowskiego i jego żony ponad 90 tys. zł. Kijowski jest krytykowany przez publicystów i komentatorów.

W serwisie Wyborcza.pl opublikowany został komentarz Jarosława Kurskiego, pierwszego redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. - Źle to wygląda gdy szef firmy informatycznej Mateusz Kijowski wystawia fakturę Mateuszowi Kijowskiemu, szefowi Komitetu Obrony Demokracji. Dlatego chyba najwyższa pora, żeby zwołany został nadzwyczajny zjazd KOD-u, który przekształci ową obywatelską organizację (...) w realną organizację. I żeby wybrane zostały nowe władze KOD-u, a zjazd określił w jaki sposób miałyby być one wynagradzane - ocenia Kurski. - Regularne ataki na Komitet Obrony Demokracji pokazują, że obecna antydemokratyczna władza postrzega ów komitet jako realne zagrożenie. I słusznie, bo nie atakuje się słabych - atakuje się silnych - podkreśla.

„Gazeta Wyborcza” przez ostatni rok wspierała działania Komitetu Obrony Demokracji. Wielu dziennikarzy „GW” uczestniczyło w demonstracjach organizowanych przez KOD, przemawiali na nich m.in. Jarosław Kurski i Adam Michnik, którzy brali też udział w spotkaniach z oddziałami regionalnymi organizacji. Czy „GW” będzie patronem zjazdu KOD?

- „Gazeta Wyborcza” nie będzie zjazdowi KOD patronować. A jeśli takowy się odbędzie, będziemy o nim - jak wszystkie media - informować. Dlatego też, jeśli ów zjazd się odbędzie - będziemy na nim - jako dziennikarze - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Kurski.

W czwartek pojawiły się informacje o tym, że materiał z fakturami wystawianymi przez Kijowskiego trafił najpierw do „Gazety Wyborczej” i TVN24, a dopiero potem do Onetu i „Rzeczpospolitej”. Takie same informacje przekazywali na Twitterze dziennikarze, zajmujący się sprawą - Andrzej Gajcy i Marcin Dobski. „GW” stanowczo temu zaprzecza. W odpowiedzi na pytania biuro prasowe Agory przesłało portalowi Wirtualnemedia.pl stanowisko redakcji dziennika.

- Nieprawdą jest, że redakcja „Gazety Wyborczej” otrzymała wcześniej informację o fakturach KOD-u dla Mateusza Kijowskiego i nie chciała jej opublikować. Informowaliśmy o tej sprawie na stronie Wyborcza.pl w nocy ze środy na czwartek, powołując się na artykuły opublikowane w serwisie internetowym „Rzeczpospolitej” i na portalu Onet.pl. To stamtąd dowiedzieliśmy się o całej sytuacji, więc nieprawdziwe są informacje przekazywane na ten temat przez niektórych dziennikarzy - przekazuje portalowi Wirtualnemedia.pl redakcja „Gazety Wyborczej”.

Według danych ZKDP w listopadzie 2016 r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 129 786 egz., o 17,36 proc. mniej niż rok wcześniej. W październiku 2016 r. „GW” po raz pierwszy w historii zanotowała pod tym względem niższy wynik od „Super Expressu”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]