„Gazeta Wyborcza” z sześcioma wydawcami regionalnymi

Z początkiem sierpnia „Gazeta Wyborcza” (Agora) utworzyła stanowiska wydawców regionalnych w sześciu największych miastach. Na razie funkcję objęło pięć osób: Ilona Byra we Wrocławiu, Katarzyna Owczarek-Pukaczewska w Łodzi, Jan Grzechowiak w Gdańsku, Józef Stachów w Krakowie i Włodzimierz Bogaczyk w Poznaniu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” z sześcioma wydawcami regionalnymi
<!-- 1.2521s --><!-- 1.2957s -->

Wydawcy regionalni będą odpowiedzialni za wszystkie wydania lokalne (prasowe i internetowe) „Gazety Wyborczej” dostępne w danym regionie. Ich zadaniem będzie koordynacja pracy redakcji i działów sprzedażowych, przy ścisłej współpracy z redaktorami naczelnymi wydań lokalnych i dyrektorem sprzedaży regionalnej, a także czuwanie nad kolportażem i promocją.

- Od kilku miesięcy intensywnie wprowadzamy nowe projekty, które rozwijają „Wyborczą” w wersji papierowej i cyfrowej. Sukces naszych działań wymaga koncentracji na najważniejszych celach - rozwoju jakościowych treści oraz cyfryzacji. Jednocześnie musimy wzmacniać i dobrze wykorzystywać nasze silne strony, w tym ugruntowaną obecność na rynkach lokalnych - wylicza Wojciech Fusek, dyrektor wydawniczy i zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. - Przy tak dużej różnorodności zadań bardzo ważna jest koordynacja pracy. Dlatego powołujemy wydawców regionalnych, którzy zadbają, by lokalnie „Wyborcza” działała jeszcze sprawniej - zarówno redakcyjnie, jak i sprzedażowo - dodaje.

Wydawcami regionalnymi zostali Ilona Byra we Wrocławiu (dotychczas dyrektor sprzedaży regionu), Katarzyna Owczarek-Pukaczewska w Łodzi (poprzednio dyrektor sprzedaży regionu), Jan Grzechowiak w Gdańsku (redaktor naczelny), Józef Stachów w Krakowie (redaktor naczelny), Włodzimierz Bogaczyk w Poznaniu (redaktor naczelny). W Katowicach jeszcze nie wybrano osoby, która obejmie to stanowisko.

Wydawcy regionalni, którzy pełnili do tej pory funkcje szefów redakcji - w Gdańsku, Krakowie i Poznaniu - będą łączyli obie role, ale nie dłużej niż do końca tego roku.

W maju br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 170 276 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Ilona Byra (na zdjęciu poniżej) z „Gazetą Wyborczą” jest związana od 1997 roku. Pracę rozpoczęła w wydawnictwie we Wrocławiu, następnie w latach 2005-2006 pracowała w Warszawie przy tworzeniu wielu projektów prasowo-internetowych. Od 2007 roku  pełniła funkcję dyrektora sprzedaży w regionie wrocławsko-opolskim, gdzie odpowiadała za sprzedaż i rozwój oferty do Gazety Wyborczej, Metra, czasopism, Gazety.pl, SEO/SEM, AdTaily, GlossyMedia, PayPer, LocalPower, SociAll Media. Jest absolwentką wydziału filologii polskiej na Uniwersytecie Opolskim.

grafika

 

Katarzyna Owczarek-Pukaczewska z „Gazetą Wyborczą” jest związana od grudnia 1999 r. Zaczynała pracę w Radomiu w biurze ogłoszeń, którego potem została kierownikiem. Następnie pełniła funkcję konsultanta ds. klientów, kierownika sprzedaży, a w końcu - dyrektora sprzedaży „Wyborczej” w Radomiu. W czerwcu 2010 roku została dyrektorem sprzedaży w Szczecinie, a po 4 latach - dyrektorem sprzedaży Regionu Śląsk. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie - ukończyła ekonomię - zarządzanie przedsiębiorstwem i podyplomowe studia z zakresu funduszy unijnych na Uniwersytecie Łódzkim.

grafika

 

Jan Grzechowiak z „Gazetą Wyborczą" jest związany od grudnia 1991 r. Zaczynał pracę na stanowisku reportera w bydgoskiej redakcji "Gazety Wyborczej". Od 2004 roku jest redaktorem naczelnym „Gazety Wyborczej" w Trójmieście. Pomysłodawca i autor nowatorskich projektów wydawniczych. W maju 2014 roku, w 25.rocznicę „Gazety" został odznaczony przez prezydenta Bronisława Komorowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Jest absolwentem bydgoskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej.

grafika

 

Józef Stachów (na zdjęciu poniżej z lewej) - z „Gazetą Wyborczą" związany od 1992 roku. Pracę rozpoczął w czasie studiów jako dziennikarz działu miejskiego w rzeszowskim oddziale „Gazety Wyborczej”. W latach 1995-1997 pełnił funkcję kierownika działu gospodarczego, potem sekretarza redakcji. Od 1997 do 2002 roku szef oddziału „Gazety Wyborczej” w Olsztynie. W latach 2002-2005 zastępca redaktora naczelnego w krakowskiej redakcji „Wyborczej”, a od 2006 roku jej redaktor naczelny. Absolwent wydziału ekonomii na Uniwersytecie Rzeszowskim, studiował też zarządzanie i administrację w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

grafika

Włodzimierz Bogaczyk (na zdjęciu powyżej z prawej) - związany z poznańską redakcją  „Gazety Wyborczej" niemal od momentu jej powstania. Pierwszy tekst opublikował w grudniu 1990 roku. Był szefem działu miejskiego i sekretarzem redakcji w Poznaniu, kierował redakcją w Szczecinie, a od września 2005 roku jest redaktorem  naczelnym poznańskiej „Wyborczej". Jest absolwentem historii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz podyplomowych studiów z organizacji i zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online