SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

GfK współpracuje z Selectivv Mobile House: nowe rozwiązania badawcze dzięki danym ze smartfonów

Instytut badawczy GfK podpisał umowę o współpracy z agencją Selectivv Mobile House. W ramach współpracy mają zostać opracowane nowe produkty łączące wybrane metodologie i doświadczenie GfK z zasobami informacyjnymi Selectivv.

Article

Selectivv Mobile House wyświetla reklamy na smartfonach i bada korzystanie z nich przez prawie 15 mln Polaków. O jednym użytkowniku ma średnio 362 informacje, a ich analiza pozwala przydzielać użytkowników do 60 różnych profili psychograficznych.

GfK zapowiada, że dzięki analizie tych danych uzupełni wiedzę o klientach o parametry behawioralne: miejsce, z którego pochodzą klienci, odwiedzaną konkurencję, informacje o korzystaniu z komunikacji miejskiej, wykorzystywanych aplikacjach mobilnych.

Firma oferuje m.in. usługi konsultingowe oparte o integrację i analizę różnorodnych danych, oraz prowadzące do rekomendacji. Stosowane metody to geolokalizacją grup docelowych, ocena potencjału placówek handlowych, optymalizacja sieci sprzedaży, analiza i ocena cen i dystrybucji.

- Z perspektywy badawczej, dane o których mówimy uzupełniają nasze dane wyjaśniające zachowania konsumentów. Dają możliwość  wnioskowania opartego o duże zbiory danych o tym jak poszczególne typy klientów działają i dlaczego. W połączeniu z kontekstem rynkowym pozwalają na np. lepsze segmentacje, a w konsekwencji na jeszcze bardziej personalizowaną komunikację marketingową, a trend personalizacji patrząc na wielokanałowość handlu i jego rozwój jest jednym z kluczowych - zapowiada Przemysław Dwojak, dyrektor działu customer analytics & sales strategies w GfK.

- Dzięki współpracy naszych firm tworzymy nową jakość na rynku badań. Łączymy świat badań tradycyjnych z możliwościami jakie daje badanie zachowań klientów 24 h na dobę za pomocą smartfonów. Dzięki temu badania z dotychczasowej fazy deklaratywnej przechodzą na fazę realnych zachowań badanych populacji - opisuje Aleksander Luchowski, prezes Selectivv Mobile House. - Połączenie szczegółowych badań na grupach docelowych przeprowadzanych przez GfK z informacjami zebranymi z większości populacji pozwoli na uszczegółowienie oraz rozszerzenie wiedzy o zachowaniach konsumentów. Jest to jeden z pierwszych tego typu projekt w Europie, który łączy nasze dwa światy - dodaje.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: GfK współpracuje z Selectivv Mobile House: nowe rozwiązania badawcze dzięki danym ze smartfonów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing