WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Google wprowadza podgląd wideo w wynikach wyszukiwania

Google testuje z wydawcami subskrypcje z poziomu wyszukiwarki

2017-08-21 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Według nieoficjalnych informacji Google przygotowuje system, który ma ułatwić wydawcom sprzedaż subskrypcji bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki internetowej. W prowadzonych testach partnerami koncernu są serwisy New York Times’a oraz Financial Times’a.

Google testuje z wydawcami subskrypcje z poziomu wyszukiwarki

Doniesienia na temat prac prowadzonych przez Google dostarczył Bloomberg powołując się na własne źródła.

Według niepotwierdzonych oficjalnie przez koncern informacji prowadzi on obecnie testy kompleksowego rozwiązania, które ma ułatwić wydawcom skłonienie odbiorców do wykupienia cyfrowej subskrypcji treści prowadząc internautów do paywalla wprost z wyników wyszukiwania.

Pierwszy element planowanego systemu nosi roboczą nazwę „First click free”. Dzięki niemu użytkownik napotykający w wyszukiwarce materiał opublikowany w płatnej części serwisu internetowego wydawcy miałby do niego dostęp za darmo. Przy kolejnych kliknięciach na podobne treści internauta zostanie przeniesiony wprost na stronę, na której będzie mógł wykupić subskrypcję konkretnego serwisu.

Pomimo wspomnianej wcześniej nazwy informacje podane przez Bloomberga sugerują, że ostatecznie odbiorca miałby dostęp do 3 ekskluzywnych materiałów danego wydawcy zanim zostanie poproszony o dokonanie opłaty.

Na przekierowaniu odbiorców z wyszukiwarki do strony z paywallem nie ma się jednak ograniczać współpraca Google i mediów. Koncern ma także wprowadzić ułatwienia w dokonywaniu przez subskrybentów płatności online, a także oddać wydawcom dodatkowe narzędzia wspierające targetowanie przez nich potencjalnych płatnych użytkowników.

Obecnie Google prowadzi testy systemu, a jego głównymi partnerami są redakcje serwisów New York Times’a i Financial Times’a. Jednak według nieoficjalnych doniesień koncern jest w trakcie konsultacji z wieloma innymi wydawcami. Na razie nie wiadomo nic bliższego o tym kiedy planowane rozwiązanie miałoby zostać oddane wydawcom na szeroką skalę.

Google nie jest jedynym dużym internetowym graczem poszukującym ułatwień dla mediów w monetyzowaniu przez nich treści. Własne próby w tym zakresie prowadzi m.in Facebook na platformie Instant Articles.

Autor: ps

Wiecej informacji: Google, new York Times, Financial Times, paywall

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia