GroupM zapowiada koniec współpracy z wydawcami korzystającymi z pirackich treści

Należąca do WPP grupa negocjacyjna GroupM, do której należą m.in. takie domy mediowe jak MEC, Mindshare, MediaCom ogłosiła, że będzie pracować jedynie z wydawcami i sieciami reklamowymi stosującymi certyfikowane systemy antypirackie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

GroupM poinformowała o swoim poparciu dla antypirackich wytycznych ogłoszonych przez Trustworthy Accountability Group (TAG) i wiążących się z tym wymaganiach, jakie stosować będzie wobec swoich partnerów mediowych. Będzie współpracować tylko z tymi, którzy używają certyfikowanych systemów antypirackich. GroupM chce w ten sposób chronić marki reklamodawców, dla których pracuje - żeby ich reklamy nie pojawiały się w serwisach zawierających pirackie filmy czy muzykę.

Szefowie GroupM liczą, że podejmując takie działania i popierając działania TAG doprowadzą w efekcie do poprawy sytuacji w całej branży, która wreszcie wypracuje standardy mające ograniczyć pirackie treści w internecie. John Montgomery, prezes GroupM w Ameryce Północnej, ujawnił, że reklamy, które trafiły w ub.r. przypadkowo do serwisów z pirackimi treściami warte były ok. 200 mln dolarów (na podstawie estymacji Digital Citizens Alliance). Jego zdaniem reputacja marek, których reklamy na takich stronach się pojawiają, bardzo cierpi. Z kolei użytkownicy tych serwisów widząc reklamę rozpoznawalnego brandu, mogą nie mieć świadomości, że korzystają z pirackich treści.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosna-wplywy-reklamowe-pirackich-serwisow-vod-iab-chce-uswiadomic-to-marketerom ##

Serwisy i wydawcy, którzy będą stosować antypirackie oprogramowania i zapobiegać publikowaniu pirackich treści, będą oznaczani jako DAAPS' (Digital Advertising Assurance Providers) przez niezależne firmy, takie jak np. Ernst&Young. Pierwsze takie firmy mają zostać ogłoszone jeszcze w tym roku. GroupM z kolei oczekuje takich potwierdzeń od swoich klientów do końca I kwartału 2016 roku.

Przedstawiciele polskich oddziałów domów mediowych należących do GroupM (MEC, MediaCom i Mindhsare) nie odpowiedzieli nam wczoraj, czy takie rozwiązanie zostanie zastosowane także w Polsce. Odsyłali nas do Rafała Wolnomiejskiego, szefa GroupM w Polsce, a z nim nie udało nam się skontaktować.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"