Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Onet i RASP (Megapanel z czerwca)

Grupa Wirtualna Polska, po dołączeniu do niej ruchu z przejętej Grupy NextWeb Media, wyprzedziła pod względem liczby użytkowników Grupę Onet-RASP, zostając liderem wśród polskich wydawców. Przed WP i Onetem niezmiennie są Google, Facebook i YouTube.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W czerwcu br. strony Grupy Wirtualna Polska odwiedziło 18,47 mln użytkowników (74,1 proc. wszystkich polskich internautów), o 652,6 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu wyprzedziły one serwisy Grupy Onet-RASP, które po spadku liczby odwiedzających w skali miesiąca o 75,4 tys. zanotowały ich 18,05 mln. Duży wzrost Grupy WP wynika z tego, że do jej wyników po raz pierwszy dodano ruch z Grupy NextWeb Media, kupionej przez wydawcę na początku czerwca za ok. 20 mln zł, a także z kupionych pod koniec maja serwisów Open.fm i Polskastacja.pl.

Tym samym Grupa WP wróciła na pierwsze miejsce wśród polskich wydawców, na które pierwszy raz wskoczyła w grudniu ub.r., po kupnie Grupy Money.pl. Jednak od lutego znów wyprzedzała ją Grupa Onet-RASP, po tym jak sfinalizowała przejęcie NK.pl.

Grupę WP oraz Onet i RASP wyprzedzają pod względem zasięgu trzy globalne podmioty. Strony Google odwiedziło w czerwcu 23,66 mln użytkowników (94,9 proc. wszystkich polskich internautów), Facebooka - 20,11 mln (80,6 proc.), a YouTube’a - 18,7 mln (75 proc.).

grafika

Wśród czołowych polskich wydawców, których strony są objęte w Megapanelu audytem site-centric, na czele są Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP, wyprzedzając o ok. miliona użytkowników Grupę Allegro-GG, która w czerwcu zanotowała 17,22 mln odwiedzających. Dalej są dwaj inni wydawcy portali horyzontalnych: Grupa Interia.pl (z 14,34 mln użytkowników) i Grupa Gazeta.pl (z 12,58 mln).

Większość czołowych grup serwisów zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca - najwięcej, 744,4 tys. użytkowników, straciła Grupa TVN, co wynika głównie z końca wiosennego sezonu telewizyjnego. Za to Filmweb.pl zyskał 205,5 tys. użytkowników, a Bezuzyteczna.pl - 228,1 tys.

Porównywanie liczby użytkowników z czerwcem ub.r. jest niemiarodajne, ponieważ statystyki Megapanelu od maja br. są oparte na dużo wyższych niż wcześniej szacunkach dotyczących łącznej liczby polskich internautów (wzrosła ona z 19,41 mln do 23,08 mln), co wywołało kilkunastoprocentowe wzrosty liczby użytkowników wszystkich serwisów (zobacz szczegóły).

grafika

Adres Google.pl odwiedziło o 74,1 tys. polskich internautów mniej niż w maju, a Google.com - o 263,1 tys. więcej. Facebook zyskał 102,2 tys. użytkowników, a YouTube stracił 259,8 tys.

Wśród czołowych polskich serwisów przeważają spadki: Onet.pl stracił 370,2 tys. użytkowników, WP.pl - 198,2 tys., a Interia.pl - 143,7 tys., przy czym Gazeta.pl zyskała 198,3 tys. Bardzo duży spadek Wikipedii (o 1,1 mln odwiedzających) jest związany z końcem roku szkolnego.

grafika

Pozostałe wyniki na drugiej podstronie

Strony największych polskich wydawców zanotowały też sporo mniej odsłon krajowych niż w maju. Grupa Allegro-GG zanotowała spadek o 460 mln (czyli 10,4 proc.), Grupa Wirtualna Polska - o 77,6 mln (2,1 proc. w dół), Grupa Onet-RASP - o 370,7 mln (10,2 proc.), Grupa Interia.pl - o 110,5 mln (9,1 proc.), a Grupa Gazeta.pl - o 82,9 mln (10,8 proc.).

W czołowej dwudziestce wzrosty osiągnęły jedynie Filmweb.pl (o 2,9 mln, czyli 1,7 proc.), Cda.pl (o 9,5 mln, czyli 7,6 proc.) i Bezuzyteczna.pl (o 16,9 mln, czyli 15,4 proc.).

Porównywanie tych statystyk rok do roku jest mało miarodajne z uwagi na wprowadzoną w połowie ub.r. nową definicję odsłony, z której zaczęli korzystać wszyscy najwięksi polscy wydawcy (w tabelce oznaczono ich dwoma gwiazdkami).

grafika

Spadki w skali miesiąca zanotowały też najpopularniejsze programy internetowe. Skype miał o 472,6 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż w maju, Windows Media Player - o 555,5 tys.,  a Winamp - o 125,2 tys. Komunikator GG mimo nieznacznego wzrostu liczby uruchomionych aplikacji zanotował niewielki spadek zasięgu procentowego.

Spore wzrosty osiągnęły natomiast TeamViewer (o 172,5 tys. uruchomionych aplikacji) i Outlook (o 107 tys.)

grafika

Liczebność próby: N=6 918. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"