Grupa Wirtualna Polska z większą przewagą nad Onetem i RASP, w górę strony TVN (Megapanel z sierpnia)

W sierpniu br. zdecydowana większość czołowych serwisów internetowych zanotowała mniej użytkowników i niższe zasięgi niż miesiąc wcześniej, zyskały jedynie Facebook i strony Grupy TVN. Grupa Wirtualna Polska miała o 260,9 tys. odwiedzających więcej niż Grupa Onet-RASP.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony Google w sierpniu br. odwiedziło 23,28 mln polskich internautów (rozumianych jako realni, a nie unikalni użytkownicy), o 484,1 tys. mniej niż miesiąc wcześniej, w związku z czym zasięg witryn zmalał o 0,81 pkt proc., do 94,5 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Z miesiąca na miesiąca spadki liczby użytkowników i zasięgu zanotowała zdecydowana większość z 20 najpopularniejszych grup serwisów (porównywanie zmiany liczby użytkowników w skali roku jest niemiarodajne, bo w połowie br. po odniesieniu statystyk Megapanelu do zaktualizowanych danych NetTracka prawie wszystkie serwisy zyskały po kilkanaście procent odwiedzających). Najwięcej straciły YouTube (537,3 tys. użytkowników i 1,26 pkt proc. zasięgu), Grupa Onet-RASP (530,8 tys. użytkowników i 1,27 pkt proc. zasięgu), Grupa Gazeta.pl (548,6 tys. użytkowników i 1,61 pkt proc. zasięgu) i Grupa Cyfrowego Polsatu (507,5 tys. użytkowników i 1,79 pkt proc. zasięgu).

W czołówce niewielkie wzrosty osiągnęły jedynie Facebook i strony Grupy TVN. Portal społecznościowy mimo straty 227,5 tys. polskich użytkowników zanotował minimalnie wyższy zasięg (o 0,05 pkt proc.), natomiast serwisy nadawcy telewizyjnego zyskały 24,8 tys. odwiedzających i 0,42 pkt proc. zasięgu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-sierpniu-2015-roku ##

Grupa Wirtualna Polska jak większość wydawców zanotowała spadek (o 459,2 tys. użytkowników i 0,97 pkt proc. zasięgu), przy czym jest on mniejszy niż w przypadku Onetu i RASP, dlatego jej przewaga zasięgowa nad konkurentem wzrosła ze 189,3 tys. do 260,9 tys. użytkowników.

grafika

Wśród najpopularniejszych polskich grup serwisów, objętych audytem site-centric, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP są na czele ze sporą przewagą nad Grupą Allegro-GG, której strony zanotowały w sierpniu 16,92 mln użytkowników, o 339,4 tys. mniej niż miesiąc wcześniej, co przełożyło się na spadek zasięgu o 0,54 pkt proc.

Grupa Interia.pl straciła w skali miesiąca 475,8 tys. odwiedzających i 1,23 pkt proc. zasięgu, a Grupa Gazeta.pl - 548,6 tys. użytkowników i 1,61 pkt proc. największy spadek zanotowały strony Grupy TVP: 749,1 tys. użytkowników i 2,85 pkt proc. zasięgu.

grafika

Oprócz Facebooka niewielkie wzrosty zasięgu procentowego w czołowej dwudziestce domen osiągnęły w sierpniu jeszcze tylko Blogspot.com (o 0,54 pkt proc.), Fakt.pl (o 0,2 pkt proc.) i TVN24.pl (o 0,15 pkt proc.).

Za to Google.pl straciło 715,2 tys. użytkowników i 1,77 pkt proc. zasięgu, Google.com - 776,8 tys. i 2,32 pkt proc., Gazeta.pl - 621,4 tys. i 2,09 pkt proc., a Money.pl - 573,1 tys. i 2,04 pkt proc.

grafika

Na stronach Grupy Allegro-GG internauci wykonali w sierpniu o 124,6 mln odsłon krajowych więcej niż w lipcu (to 3,2 proc. w górę), na stronach Grupy Onet-RASP - o 16,4 mln więcej (wzrost o 0,5 proc.), a w witrynach Grupy Interia.pl - o 23,4 mln więcej (2 proc. w górę).

Z kolei Grupa Wirtualna Polska zanotowała spadek o 19,9 mln odsłon krajowych (czyli 0,6 proc.), Grupa Demotywatory.pl - o 13,3 mln (5,3 proc.), Bezuzyteczna.pl - o 12,4 mln (10,3 proc.), Ulub.pl - o 14,8 mln (13 proc.), a Grupa Cyfrowy Polsat - o 13,4 mln (14,4 proc.).

grafika

Skype osiągnął w sierpniu 10,18 mln uruchomionych aplikacji, o 79,6 tys. mniej niż miesiąc wcześniej (mimo to zasięg programu wzrósł o 0,18 pkt proc., do 41,3 proc.).

Windows Media Player zanotował spadek o 327,9 tys. uruchomionych aplikacji i 0,89 pkt proc. zasięgu, komunikator GG - o 267,9 tys. i 0,9 pkt proc., Winamp - o 134,4 tys. i 0,43 pkt proc., a Ipla - o 137,8 tys. i 0,46 pkt proc.

Natomiast OneDrive zyskał w skali miesiąca 144,3 tys. uruchomionych aplikacji i 0,7 pkt proc. zasięgu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online