Heineken z wyższymi przychodami mimo mniejszej sprzedaży piwa

Holenderski producent piwa Heineken zanotował wyższe w skali roku przychody, mimo że ilościowo sprzedał mniej piwa. Pomogły w tym podwyżki cen.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Heineken z wyższymi przychodami mimo mniejszej sprzedaży piwa

Heineken osiągnął sprzedaż netto w wysokości 6,4 miliarda euro w ostatnim kwartale. Oznacza to wzrost o 8,9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem i niezwykły wynik, biorąc pod uwagę, że browar sprzedał o 3,1 proc. mniej piwa. Chociaż wolumen spadł, Heineken zarobił o 12,3 proc. więcej na hektolitrze.

Zysk netto spadł jednak z 417 mln euro rok temu do 403 mln euro obecnie. Koncern przewidywał, że zysk operacyjny wzrośnie w tym roku o 5-9 proc., ale ten wzrost zacznie się dopiero w drugiej połowie roku.

Holenderski browar jest szczególnie zaniepokojony sytuacją na trzech światowych rynkach: w Wietnamie sprzedaż jego piw spadła o ponad 20 proc. (zła sytuacja makroekonomiczna), w Nigerii - o ponad 10 proc. (decyzja tamtejszych władz o wycofaniu z obiegu starych banknotów).

Trzeci rynek to Rosja - tutaj sytuacja jest bardziej skomplikowana. Najpierw Heineken - niedługo po inwazji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę  - zapowiedział,  że wycofa się z tego rynku. Całkiem niedawno okazało się jednak, że koncern wciąż wprowadza nowe piwa na rynek rosyjski - co wizerunkowo mocno uderzyło w holenderską firmę. Teraz firma informuje, że podejmuje działania, by swój biznes w Rosji sprzedać.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?