SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Hipnoza” traci widzów z odcinka na odcinek. TVN przegrywa z konkurencją

Po pierwszych trzech tygodniach emisji „Hipnozę” ogląda średnio 1,40 mln widzów. Nowa produkcja notuje spadek oglądalności z odcinka na odcinek. - Widzowie prawdopodobnie przełączają się „Kocham Cię, Polsko!” i „Komisarza Alexa” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Więckowski, video associate director w Mediacomie wraz z Mindshare i Wavemaker. TVN w czasie jej emisji przegrywa walkę o widza wśród tzw. „wielkiej czwórki” w 4+ i jest drugi w 16-49.

Kadr z odcinka "Hipnozy", fot. TVN Article

Nowy rozrywkowy program „Hipnoza” na antenie TVN oglądać można w soboty o godz. 20.00, począwszy od 3 marca br. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków formatu wyniosła 1,40 mln osób, co przełożyło się na 9,11 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,49 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało średnio 4,13 mln widzów w 4+ (są to dane udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom wraz z Mindshare i Wavemaker).

Program prowadzony przez Filipa Chajzera notuje spadek oglądalności z odcinka na odcinek. Pierwszy oglądało 1,60 mln osób, drugi - 1,40 mln, a trzeci - 1,21 mln.

- Pierwszy odcinek programu „Hipnoza” nie spotkał się z dużym zainteresowaniem - miał on o 40 proc. wynik niższy od średnich ratingów programu rozrywkowego „Mam talent!” z września 2017 roku (4+). Kolejne odcinki osiągają coraz niższe wyniki - tendencja spadkowa wynosi około 15 proc. z odcinka na odcinek - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Więckowski, video associate director w Mediacomie wraz z Mindshare i Wavemaker. - Widzowie prawdopodobnie przełączają się na program „Kocham Cię, Polsko!” (TVP2) i serial „Komisarz Alex” (TVP1), których SHRy rosną - komentuje ekspert.

TVN w paśmie nadawania nowego projektu zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVP1, która emitując wtedy gł. „Pogodę”, „Sport” i „Komisarza Alexa”, osiąga 13,40 proc. udziału. Druga jest TVP2 („Kocham Cię, Polsko!”; 11,01 proc.), a trzeci - Polsat (filmy; 9,25 proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 TVN jest drugi, a w grupie 16-59 zajmuje miejsce trzecie.

„Hipnoza” oparta jest o format BBC „You’re back in the room”. W każdym odcinku programu występuje drużyna składająca się z 4-5 uczestników, którzy w momencie wprowadzenia w stan hipnotyczny rywalizują o nagrody pieniężne.

Hipnotyzer nadaje każdemu z nich inną rolę. Zgromadzona w studiu widownia obserwuje jak nieświadomi uczestnicy wypełniają zadania indywidualne i zbiorowe oraz nieświadomie wcielają się w role. Tuż po wykonaniu zadania uczestnicy w towarzystwie najbliższych i hipnotyzera oglądają swoje wyczyny.

Gospodarzem „Hipnozy” jest dziennikarz Filip Chajzer, który komentuje zachowania uczestników oraz wchodzi z nimi w interakcje podczas wykonywania zadań. Osobami biorącymi udział w programie opiekuje się hipnotyzer Artur Makieła, członek British Association of Hypnotherapy. Odcinki programu reżyseruje Wojciech Iwański, a produkcją zajęła się ATM Grupa.

Kolejne premierowe odcinki formatu TVN będzie pokazywać w soboty o 20.00.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Hipnoza” traci widzów z odcinka na odcinek. TVN przegrywa z konkurencją

57 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dino
spokojnie Nielsen da radę... to hit będzie jak pokażą na koniec swoje badania hehehe
79 64
odpowiedź
User
Marek
Polsat emitując powtórki animacji wygrywa w grupie komercyjnej w sobotnie wieczory. Ale ten polski rynek telewizyjny jest nierówny.
53 1
odpowiedź
User
kari
W sobotę "KCP" ma 2 mln widzów a nie 1,70.
39 9
odpowiedź
User
Rocky
Hipnozie już dziękujemy
115 3
odpowiedź
User
Dziwadło
To, to dziwadło od początku było porażką intelektualną !!!!!!!!!!!!
111 2
odpowiedź
User
SOBOTA20
W sobotę "KCP" ma 2 mln widzów a nie 1,70.


Tutaj jest oglądalność od 20 do 21. KCP ma 2 mln biorac pod uwagę calą emisję. Do 21 średnia jest widocznie mniejsza.
25 4
odpowiedź
User
rozrywka dla plebsu
I tak zaskakująco wysokie ma wyniki hipnoza patrząc jak poziom prezentuje.
105 1
odpowiedź
User
prawnik
Nie odnajduję się w takim formacie. Nie dziwię się spadkom.
56 2
odpowiedź
User
ALDEK
Przy spadku 200 tys.widzów z każdym odcinkiem ile jeszcze ich trzeba ,aby ostatni zgasił światło ?
77 3
odpowiedź
User
Greg
Po obejrzeniu pierwszego odcinka tego programu byłem zażenowany i zastanawiałem się jak można coś takiego wprowadzić na polski rynek telewizyjny ,czyżby realizatorzy przypuszczali ,że Polacy reprezentują aż tak niski poziom intelektualny ,że można byłoby osiągnąć przez ten program sukces.Program który nic nie wnosi jedynie głupawe zachowania uczestników pod wpływem hipnotyzera.Nie przypominam sobie w historii telewizji tak niskiego poziomu programu.
100 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing