Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera

Połowa największych firm w polskiej branży marketingowej zanotowała w ub.r. wzrost przychodów i liczby zatrudnienia, jeszcze więcej prognozuje taki wzrost w najbliższym roku. Przeciętne wynagrodzenie zwiększyło się o 3 proc., a przeciętna stawka godzinowa - o 2 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ile można zarobić w branży reklamowej? 13 tys. zł dla Strategic Managera
fot. Shutterstock.com

Z badania zleconego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wynika, że dokładnie 50 proc. firm należących do organizacji w ub.r. zanotowało wzrost wpływów, podczas gdy w połowie ub.r. prognozowało to 72 proc. Jednocześnie zmalały przychody 16 proc. firm (zakładało to tylko 6 proc.), a aż 23 proc. nie podały swoich wyników.

Marketingowcy z optymizmem patrzą w najbliższą przyszłość - aż 83 proc. podmiotów zakłada, że w br. osiągną wzrost wpływów, a ich spadek prognozuje tylko 7 proc.

Również połowa firm członkowskich SAR zanotowała w zeszłym roku wzrost liczby pracowników, a 16 proc. - spadek (prognozowało go tylko 6 proc.).

Aż 71 proc. spółek ocenia, że w br. nastąpi u nich dalszy wzrost zatrudnienia, natomiast spadek zakłada tylko 5 proc.

Przeciętna płaca całkowita (obejmująca pensję gwarantowaną oraz premie, prowizje i honoraria zmienne) pracownika branży marketingowej zwiększyła się w skali roku o 3 proc.

W przypadku wynagrodzenia gwarantowanego (bez premii, prowizji i honorariów zmiennych) wzrost nastąpił dla 53 proc. analizowanych stanowisk, spadek dla 21 proc., a średnie stawki nie zmieniły się dla 26 proc. Spośród badanych funkcji najwyższe przeciętne wynagrodzenia osiągali w ub.r. strategic managerowi (13 125 zł) i chief accountanci (13 tys. zł), a po 10-11 tys. zł zarabiali senior copywriterzy, senior art directorzy, research managerowie, HR managerowie, media managerowie i SEM team managerowie.

W tabeli prezentowane są wartości przeciętnych wynagrodzeń miesięcznych (rynkowa mediana), określonych jako płaca zapisana w umowie (brutto) - dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych, natomiast dla osób wystawiających faktury uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT).

Z kolei stawki godzinowe przeciętnie zwiększyły się w skali roku o 2 proc. A ponieważ rok wcześniej zanotowano ich spadek o 2 proc., można stwierdzić, że wróciły do poziomu z 2013 roku.

Najwyższe stawki godzinowe są proponowane za pracę senior art directorów (260 zł), senior copywriterów, project managerów i brand consultantów (po 250 zł), strategic managerów (225 zł), information architectów (220 zł) i strategic plannerów (210 zł).

Wartość stawek za godzinę pracy poszczególnych stanowisk jest fakturowana przez firmę - nie należy więc mylić tej wartości z płacą netto uzyskiwaną przez pracowników.

Całą analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych oraz agencji eventowych na zlecenie SKM SAR przeprowadziła firma IDEA! Human Capital we współpracy z WillisTowers Watson Data Services EMEA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski