Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. Netflixa, jako serwis www i aplikację, odwiedziło 12,9 mln polskich użytkowników, spędzając przeciętnie po 7 godzin, 13 minut i 51 sekund. Z platformy skorzystało 43,47 proc. wszystkich polskich internautów.
Ponad trzy razy mniej użytkowników miały dwie inne globalne platformy. Disney+, obecny u nas od czerwca ub.r., przyciągnął 4,16 mln internautów (14,01 proc. zasięgu), każdego średnio na 3 godziny, 6 minut i 52 sekundy, a HBO Max, który w marcu ub.r. zastąpił HBO GO - 4,02 mln użytkowników (13,56 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 31 minut i 31 sekund.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cena-disney-subskrybcja-telewizja-ile-zarabia-jak-zrezygnowac,7169709849479297a ##
Z globalnych platform w zestawieniu jest jeszcze Prime Video, oferowany przez Amazona w ramach usługi subskrypcyjnej Prime. Odwiedziło go 2,63 mln użytkowników (co dało 8,85 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, 17 minut i 53 sekundy.

Player (TVN Warner Bros. Discovery) zanotował 3,77 mln odwiedzających, 12,69 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 26 minut i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania. TVP VOD przyciągał użytkowników na dłużej - każdy z 3,17 mln internautów (10,67 proc. zasięgu) spędził tam średnio 3 godziny, 21 minut i 28 sekund.
Canal+ online miał 2,51 mln użytkowników, 8,46 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 39 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania, a Polsat Box Go (Cyfrowy Polsat) - 1,84 mln odwiedzających, 6,2 proc. zasięgu oraz godzinę, 28 minut i 24 sekundy średniego czasu.
Na najkrócej użytkowników przyciągały CDA Premium i WP Pilot (stanowi sekcję WP.pl w kategorii streamingu wideo). Pierwszą platformę odwiedziło 2,41 mln internautów (8,13 proc. zasięgu), spędzając średnio po 46 minut i 5 sekund, a druga zanotowała 1,96 mln użytkowników, 6,6 proc. zasięgu oraz 61 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Ilu subskrybentów mają Netflix, Player i CDA?
Globalne platformy streamingowe nie podają, ilu mają płacących użytkowników w poszczególnych krajach poza USA. Według nieoficjalnych danych liderem w Polsce jest Netflix z ponad 2 mln subskrybentów.
Natomiast spośród polskich platform takie dane regularnie są podawane jedynie w przypadku CDA Premium, którego właściciel od trzech lat jest obecny na warszawskiej giełdzie. Na koniec września na platformie było wykupionych 445,2 tys. subskrypcji, wobec 379 tys. rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/bracia-swaci-tesciowie-i-sortownia-wiosna-polsat-box-go,7169712178178177a ##
Pozostali polscy wydawcy o tym milczą. W marcu ub.r. nieoficjalnie ustaliliśmy, że z Playera, który na model całkowicie subskrypcyjny przeszedł dwa lata temu, korzystało 1,5 mln płacących użytkowników.

Miesiąc do miesiąca nieznacznie zmieniła się odwiedzalność Netflixa (liczba użytkowników zmalała o 18,3 tys., czyli 0,1 proc., a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 4 sekundy, 0,7 proc.) oraz Disney+ (spadek o 152,4 tys. odwiedzających, czyli 3,5 proc., wzrost o 14 minut i 26 sekund średniego czasu, a więc 8,4 proc.).
Pod względem zasięgu do Disney+ zbliżył się HBO Max, zyskując 890,2 tys. użytkowników (to 28,4 proc. w górę). Przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 58 minut i 55 sekund (28 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-dzielenie-konta-udostepnianie-hasel-oplata-doplata-weryfikacja-uzytkownika ##

Na TVP VOD ubyło 125,4 tys. internautów (3,8 proc.), a średni czas korzystania wydłużył się o 51 minut i 24 sekundy (34,2 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki dwóch kolejnych platform: Prime Video zanotował spadek liczby użytkowników o 253,4 tys. (8,8 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 41 minut i 41 sekund (115,2 proc.), a Canal+ Online - spadek o 303,4 tys. użytkowników (10,8 proc.) i wzrost o 32 minuty i 55 sekund średniego czasu (26 proc.).
WP Pilot stracił natomiast 164,6 tys. odwiedzających (7,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 3 minuty i 21 sekund (5,2 proc.). Większy spadek zanotował Polsat Box Go: o 342,8 tys. użytkowników (15,7 proc.) oraz 15 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (14,6 proc.).











