Zmalały wpływy z subskrypcji na CDA. Gadżety z „Kapitana Bomby” dołożyły 0,5 mln zł

CDA zanotowało pierwszy spadek kwartalnych wpływów z oferty subskrypcyjnej - o 2,1 proc. do 15,77 mln zł, mimo że liczba sprzedanych subskrypcji zwiększyła się rok do roku z 379 do 445,2 tys. Sklep internetowy z gadżetami z serialu „Kapitan Bomba” przyniósł 544,7 tys. zł przychodów, a przy minimalnym spadku kosztów operacyjnych zysk netto wzrósł z 4,7 do 5,06 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Zmalały wpływy z subskrypcji na CDA. Gadżety z „Kapitana Bomby” dołożyły 0,5 mln zł

Kwartalne przychody CDA z oferty subskrypcyjnej zmniejszyły się z 16,1 do 15,77 mln zł. Natomiast wpływy z reklam emitowanych w darmowej części platformy CDA wzrosły z 456,5 do 465 mln zł, a przychody określone jako pozostałe - z 257,2 do 750,6 tys. zł (w tej ostatniej kwocie uwzględniono 544,7 tys. zł przychodów z uruchomionego latem e-sklepu z gadżetami z serialu „Kapitan Bomba”).

Od ponad roku w ofercie subskrypcyjnej CDA pojawiły się dwa pakiety ze streamingiem kilkudziesięciu stacji telewizyjnych. Pakiet Start za 30 dni kosztuje 23,99 zł, a Pakiet Podstawowy - 49,99 zł.

Na koniec września firma miała sprzedanych 445,2 tys. subskrypcji, wobec 422,8 tys. na koniec czerwca br., 447,3 tys. na koniec grudnia ub.r. i 379 tys. na koniec września ub.r.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cda-premium-subskrypcja-filmy-seriale-kanaly-tv-jak-pobrac-aplikacje,7169773955459201a ##

grafika

Spółka liczy, że w najbliższym czasie korzystnie zadziała dla niej wprowadzenie wyższego standardu technicznego DVB-T2/HEVC naziemnej telewizji cyfrowej. - Spowodowała ona (ta zmiana - przyp._, że pojawił się dodatkowy impuls do zmiany odbiornika telewizyjnego na nowszy, co sprzyja konsumpcji VOD w wygodnym modelu subskrypcyjnym”.

236 tys. zł na podatek audiowizualny, zysk w górę

Koszty operacyjne CDA wyniosły w zeszłym kwartale 11,02 mln zł, wobec 11,05 mln zł rok wcześniej. Wydatki na usługi obce (m.in. licencje od oferowanych filmów i seriali) zmalały z 9,95 do 9,55 mln zł, a na wynagrodzenia - wzrosły z 514,9 do 604,2 tys. zł.

Kwota zapłacona z tytułu obowiązującej od ponad dwóch lat opłaty audiowizualnej wyniosła 236,5 tys. zł.

Zysk operacyjny firmy wzrósł z 5,81 do 6,21 mln zł, a zysk netto - z 4,7 do 5,06 mln zł.

W pierwszych trzech kwartałach br. przychody CDA zwiększyły z 50,83 do 51,46 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 33,41 do 33,5 mln zł zysk operacyjny wzrósł z 17,39 do 17,95 mln zł, a zysk netto - z 14,05 do 14,61 mln zł.

grafika

18 lipca CDA z zeszłorocznego zysku wypłaciło 19,92 mln zł dywidendy, po 1,85 zł na akcję. 63,4 proc. akcji spółki ma jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek, a 34,2 proc. - prezes Jarosław Ćwiek.

Firma jest notowana na bocznym rynku warszawskiej giełdy od maja 2019 roku. Od początku stycznia br. kurs spółki zmalał o 3,5 proc.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"