Kamil Dąbrowa (szef PR I) na festiwalu wina naruszył etykę zawodową

Dyrektor Programu I Polskiego Radia Kamil Dąbrowa przekroczył granice etyki zawodowej, prowadząc pod koniec maja festiwal wina organizowany przez prywatną firmę - oceniła Rada Etyki Mediów.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Kamil Dąbrowa pod koniec maja w jednej z poznańskich galerii handlowych prowadził weekendowy festiwal wina. Dąbrowa tłumaczył, że uczestniczył w imprezie na zaproszenie swojego kolegi, którego firma ją organizowała. Dziennikarz, będący obecnie dyrektorem Programu I Polskiego Radia, nie widział w tym niczego nagannego. Podobnie zresztą ocenił tę sytuację prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski, który zaznaczył, że Dąbrowa dostał jego zgodę na udział w imprezie.

Jednak Rada Etyki Mediów, którą o ocenienie tej sprawy poprosiło Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, uznała, że uczestnicząc w festiwalu wina, Kamil Dąbrowa przekroczył granice etyki zawodowej. Konkretnie naruszył trzy uchwały zarządu Polskiego Radia: z 9 września 2004 r., 31 maja 2005 r. i 18 lipca 2007 r. „Według tych uregulowań dziennikarzom nie wolno uczestniczyć w reklamie (promowanie jakiegokolwiek produktu jest przecież jego reklamą), ani też współpracować z prywatnymi radiostacjami, które z natury rzeczy są konkurencją dla radia publicznego” - czytamy w uzasadnieniu decyzji Rady Etyki Mediów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]