Udział liderującego Eurosportu w lutym 2013 roku wyniósł 0,98 proc., czyli o 6,4 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Druga lokata należała do stacji Polsat Sport, której udział w analizowanym okresie spadł o 15,8 proc. do poziomu 0,59 proc. Ostatnie miejsce podium zajął kanał TVP Sport, którego udział wzrósł najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 152,5 proc. i ostatecznie wyniósł on 0,36 proc.
Tuż za podium ulokował się nadający od czerwca 2011 roku Polsat Sport News, którego oglądalność przez Nielsen Audience Measurement mierzona jest od początku listopada ub.r. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 0,26 proc. Polsat Sport News nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na ostatniej pozycji kanał Sportklub. Jego udział w analizowanym miesiącu zmniejszył się aż o 66,1 proc. do niespełna 0,02 proc.

Także i w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym miesiącu zajął Eurosport (wzrost udziału o 5,0 proc. do 0,67 proc.), drugie - Polsat Sport (niemal 0,67 proc. udziału, - 16,5 proc.), a trzecie - TVP Sport (0,29 proc. udziału, wzrost o 93,9 proc. - największy w zestawieniu)
Z kolei także i w tej grupie największy spadek zanotował Sportklub, który wyniósł tutaj 63,0 proc.
Najchętniej oglądanym programem w kanałach sportowych w lutym 2013 roku była transmisja Pucharu Świata w Skokach Narciarskich, którą na antenie Eurosportu oglądało aż 969 tys. widzów. W rankingu top 10 programów stacja ta umieściła aż pięć pozycji. Trzy miejsca w rankingu przypadły pozycjom wyemitowanym przez Polsat Sport, a dwa - przez TVP Sport.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.











