SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Kaufland rezygnuje ze sprzedaży internetowej, okazała się nieopłacalna

Po trwającym ponad rok programie pilotażowym niemiecka sieć handlowa Kaufland zrezygnowała z możliwości zakupów w internecie i dostarczaniu towarów do klientów. Kaufland przyznaje, że testy e-commerce nie przyniosły oczekiwanych efektów finansowych, choć sama oferta spotkała się z przychylnym przyjęciem przez klientów.

Article

Testowy program Kauflandu w obszarze e-commerce był prowadzony od października ub.r. na terenie Berlina. Mieszkańcy miasta mogli zamawiać towary oferowane przez Kaufland w internecie i otrzymać ich dostawę pod wskazany adres.

Teraz Kaufland zapowiedział, że pilotaż zakończy się 23 grudnia br. i nie będzie kontynuowany jako oferta e-commerce niemieckiej sieci.

Kierownictwo Kaulandu wyjaśniło, że przyjęty model sprzedaży online z dostawami do domu został dobrze przyjęty przez klientów. Nie spełnił jednak biznesowych oczekiwań firmy i aby okazać się opłacalny musiałby spowodować podniesienie cen produktów. To zaś jest nie do przyjęcia w polityce sprzedawcy.

Patrick Kaudewitz, prezes zarządu Kauflandu poinformował, że przy realizacji pilotażu związanego z segmentem e-commerce było zatrudnionych ok. 300 pracowników firmy. W związku z zakończeniem programu zostaną im przedstawione oferty pracy, część znajdzie inne zajęcie w strukturach spółki.

W Polsce Kaufland nie oferuje zakupów internetowych z dostawą towarów do domu. Sieć udostępnia jedynie aplikację mobilną, dzięki której klienci mogą zapoznać się z ofertą Kauflandu dostępną w sklepach stacjonarnych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Kaufland rezygnuje ze sprzedaży internetowej, okazała się nieopłacalna

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janusz
Bo niestety niemieckie podejście nie rozumie e-commerce. W internetach niemcy są słabi. Co tu dużo mówić, giganci technologiczni to w większości USA, czego Niemcy nie mogą zrozumieć. Zawsze, te toporne niemieckie myślenie się sprawdzało, a z internetem im totalnie nie idzie. No chyba, że im coś przyjezdni zrobią, jak z zalando...
8 0
odpowiedź
User
Fazi
Napisał to polski janusz...
0 5
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing