WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Klan nie zniknie z TVP1. „Nie mamy w planach zakończenia emisji”

Korekta ramówki w access prime-time pomogła „Klanowi”. Widownia telenoweli wzrosła z 868 tys. widzów do 1,43 mln

2017-10-20 A A A KOMENTARZE: 15 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najnowszy sezon „Klanu” śledzi średnio 1,35 mln widzów. W pierwszym tygodniu emisji telenowelę oglądało tylko 868 tys. widzów, ale po tym jak TVP1 skorygowała swoją ramówkę w access prime-time widownia produkcji wzrosła do 1,43 mln osób. Serial daje stacji pozycję wicelidera rynku wśród wszystkich widzów i czwarte miejsce w grupie 16-49.

Korekta ramówki w access prime-time pomogła „Klanowi”. Widownia telenoweli wzrosła z 868 tys. widzów do 1,43 mln

Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli na początku sezonu 2017/2018 wyniosła 1,35 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 13,67 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,80 proc. w grupie 16-59. Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.

Najnowszy sezon telenoweli wystartował 28 sierpnia br. W pierwszym tygodniu emisji oglądało ją średnio 868 tys. widzów, a udział TVP1 w 4+ wyniósł 10,74 proc. i 6,5 proc. w 16-49. Tak niska widownia produkcji wynika z dużego spadku oglądalności TVP1 w dni powszednie w access prime-time, po tym jak m.in. zmieniono pasmo emisji teleturnieju „Jaka to melodia”.

Tydzień po starcie jesiennej ramówki Jedynka zdecydowała się wprowadzić korektę - zamienić miejscami docu-crime „Komisariat” z teleturniejem „Jaka to melodia”. Zmiana ta natychmiast wpłynęła na wzrost oglądalności „Klanu” - w okresie od 4 września do 17 października br. telenowelę śledziło 1,43 mln osób, co dało TVP1 odpowiednio 14,14 proc. i 7,13 proc. udziału.

Najchętniej oglądany odcinek produkcji w analizowanym okresie wyemitowano 3 października br. Przed telewizorami zgromadził on 1,68 mln oglądających, a jego udział w 4+ wyniósł 15,19 proc.

W porównaniu do niemal analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 340 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 29 sierpnia do 20 października ub.r.) średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,69 mln oglądających przy udziale na poziomie 16,57 proc. w 4+, 9,47 proc. w 16-49 i 12,56 proc. w 16-59.

TVP1 w czasie emisji produkcji w tym sezonie jest wiceliderem rynku telewizyjnego wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Na pierwszym miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co daje mu 14,20 proc. udziału. Trzeci jest TVN (gł. „Szpital”; 11,53 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. „Panorama”; 10,51 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 Jedynka zajmuje czwartą pozycję, a w grupie 16-49 - trzecią.

W ostatnich dniach w wielu polskich mediach pojawiły się informacje na temat planów zakończenia emisji „Klanu” wraz z końcem 2017 roku. - Telewizja Polska zdementowała te plotki. - Nie mamy w planach zakończenia emisji „Klanu” w 2018 roku - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkiewicz, dyrektor TVP1.

Krążące plotki dotyczące zdjęcia „Klanu” z anteny wzięły się stąd, gdyż cytowano starą wypowiedź Jana Pawlickiego z końca lutego 2016 roku. Ówczesny dyrektor TVP1 mówił wówczas, że „Klan” to projekt który gaśnie.

„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w pierwszym półroczu br. wyniósł 10,14 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Klan, TVP1

Komentarze (15) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia