SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Akcje CDA przez tydzień podrożały o 153 proc. „Bardzo duży wzrost zainteresowania CDA Premium”

Przez miniony tydzień kurs giełdowy właściciela serwisu CDA poszedł w górę o 153,4 proc. mimo dużych spadków na warszawskiej giełdzie. - Wzrost zainteresowania naszą usługą CDA Premium w ostatnich dniach jest bardzo duży - informuje Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy CDA. Mocno wzrósł też ruch na platformie HBO GO.

Jarosław Ćwiek, prezes CDAJarosław Ćwiek, prezes CDA

Tylko w poniedziałek cena akcji CDA zwiększyła się o 47,3 proc. do 37 zł. W czasie sesji handlowano 29,4 tys. walorów spółki o łącznej wartości 958,6 tys. zł.

Był to kolejny dzień dużych wzrostów ceny akcji CDA. W miniony czwartek kurs spółki poszedł w górę z 16 do 22,30 zł (o 39,4 proc.) przy obrotach wynoszących 534,8 tys. zł, a w piątek - do 25,11 zł (o 12,6 proc.) przy obrotach w wysokości 827,8 tys. zł.

W poniedziałek w zeszłym tygodniu na koniec sesji kurs CDA wynosił 14,50 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 147,2 mln zł. Natomiast przy cenie 37 zł kapitalizacja wynosi 375,7 mln zł.

„Bardzo duży wzrost zainteresowania CDA Premium”

Od czwartku w celu walki z rozprzestrzenianiem się koronawirusa zamknięto w całym kraju zdecydowaną większość placówek oświatowych oraz placówki kulturalne (m.in. kina), a od soboty nieczynne są galerie handlowe, sklepy (oprócz spożywczych, drogerii, aptek), lokale gastronomiczne i kasyna.

Czy przełożyło się to na popularność CDA.pl? - Wzrost zainteresowania naszą usługą CDA Premium w ostatnich dniach jest bardzo duży. Nie chcę podawać konkretnych liczb, bo te zawsze są ujawniane w raportach okresowych, ale wzrost istotny. Na tyle, że znacząco zwiększyliśmy parametry łącz i dokonaliśmy inwestycji w infrastrukturę i serwery - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy i pełnomocnik zarządu CDA ds. rozwoju usług

- Tak duży wzrost zainteresowania CDA Premium w obecnej sytuacji jest zrozumiały. Pozamykane są instytucje kulturalne, szkoły, większość miejsc pracy, a ludzie pozostają w domach - dodał.

O popularność ich usług w ostatnich dniach zapytaliśmy też właścicieli innych czołowych serwisów VoD. - Tak, rzeczywiście w ostatnich dniach obserwujemy zwiększoną aktywność widzów HBO GO. Tyle możemy z naszej strony powiedzieć - przekazała nam wyjaśnia Agnieszka Niburska, wicedyrektor marketingu HBO Polska.

CDA zarabia głównie z CDA Premium

Płatna sekcja CDA Premium zawiera ok. 6,5 tys. filmów i seriali. Miesięczny dostęp kosztuje 19,90 zł miesięcznie, na koniec ub.r. korzystało z niego 231,7 tys. użytkowników, o 34,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pod koniec lutego firma podała swoje wyniki finansowe w czwartym kwartale i całym ub.r. W całym roku zanotowała wzrost przychodów o 53,3 proc. do 42,91 mln zł, z czego 91,1 proc. pochodziło ze sprzedaży subskrypcji w CDA Premium. Jednocześnie poinformowano, że zarząd CDA chce, żeby 7,11 mln zł z zeszłorocznego zysku wypłacić w dywidendzie (po 70 groszy na akcję). Dywidenda ma zostać wypłacona 31 marca.

Do dyrektora generalnego CDA Łukasza Ćwieka należy 64,01 proc. kapitału firmy, a do prezesa Jarosława Ćwieka - 34,46 proc. Ostatnie transakcje na walorach spółki wykonali na początku listopada ub.r. W wolnym obrocie jest tym samym jedynie 1,53 proc. akcji CDA.

Netflix stracił na giełdzie

Podobna reakcja inwestorów jak w przypadku CDA nie dotyczyła Netflixa notowanego na amerykańskiej giełdzie Nasdaq. Po mocnym wzroście przez wcześniejsze pół roku (z ok. 150 dolarów we wrześniu ub.r. do prawie 390 dolarów w połowie lutego) kurs Netflixa znacząco zmalał - jeszcze 4 marca wynosił 383,79 dolarów, a w miniony czwartek i poniedziałek - poniżej 320 dolarów (w poniedziałek późnym popołudniem polskiego czasu malał o ponad 6 proc. do 313 dolarów).

Przy czym Netflix wskaźnikowo i tak jest dużo droższą spółką od CDA - stosunek obecnej ceny do zysku na akcję z ostatnich 12 raportowanych miesięcy u Netflixa wynosi 81,88, natomiast u CDA - 40,76.

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: Akcje CDA przez tydzień podrożały o 153 proc. „Bardzo duży wzrost zainteresowania CDA Premium”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
Nie znam nikogo, kto miałby wykupiony dostęp do CDA Premium. Wszyscy znajomi korzystają z zagranicznych platform.
odpowiedź
User
Kajmak
No wiadomo, ludzie będą siedzieć w domach to i vod będzie rosło
odpowiedź
User
Kajmak
W Chinach było podobnie, siedzieli zamknięci 3 miesiące to oglądali i grali w gry.
odpowiedź