SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix i HBO GO z rekordową odwiedzalnością. Spadki serwisów TVN, TVP i Polsatu

W grudniu ub.r. Netflix i HBO GO osiągnęły rekordową liczbę polskich użytkowników. Po zakończeniu jesiennych ramówek spore spadki w porównaniu z listopadem zanotowały Player.pl, sekcja VoD na TVP.pl i Ipla.tv, podobnie jak dział VoD na WP.pl.

Henry Cavill jako główny bohater serialu "Wiedźmin" Article

Serwis Netflix.com w minionym miesiącu odwiedziło 5,31 mln polskich internautów, czyli 19,17 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali na stronie 76,86 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

W obu statystykach Netflix osiągnął rekordowe jak dotąd wyniki w naszym kraju. Dla porównania w marcu ub.r. miał 3,43 mln użytkowników i 43,35 mln odsłon, w lipcu - 3,48 mln internautów, a w listopadzie - 3,73 mln odwiedzających i 48,31 mln odsłon.

Netflixowi pomógł „Wiedźmin”, a HBO GO - „Wataha”

Rekordowa odwiedzalność Netflixa w grudniu jest związana z premierą serialu „Wiedźmin”, którego pierwszy sezon pojawił się na portalu 20 grudnia. Produkcja szybko zyskała bardzo dużą popularność, tydzień po udostępnieniu była w czołówce najpopularniejszych seriali na platformach VoD w USA, a także najchętniej oglądanych seriali Netflixa w Polsce, Niemczech Francji i Wielkiej Brytanii.

Z kolei na HBOGO.pl 2,55 mln internautów wygenerowało 23,89 mln odsłon. Serwis miał rekordowo dużo użytkowników, natomiast więcej odsłon miał w m.in. marcu ub.r. - 16,69 mln, przy 1,08 mln odwiedzających. Na początku grudnia w serwisie i kanale HBO GO zaczął być emitowany trzeci sezon serialu „Wataha”.

Netflix i HBO GO to globalne platformy z modelem subskrypcyjnym, nie podają, ilu mają płacących użytkowników w Polsce. W drugiej połowie listopada ub.r. miesięczna opłata za HBO wzrosła z 19,90 do 24,90 zł.

Drugie miejsce, za Netflixem, zajął vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska), w którym 3,05 mln internautów wykonało 11,74 mln odsłon. Natomiast dział Premium na CDA.pl zanotował 2,92 mln odwiedzających i 35,84 mln odsłon. Za dostęp do CDA Premium na koniec września ub.r. płaciło 201,4 tys. użytkowników, pod koniec października zaczęto tam udostępniać pierwszą własną produkcję - satyryczny serial animowany „Porucznik Kabura” (31 stycznia pojawi się pierwszy odcinek jego drugiego sezonu).

Player.pl przed serwisami TVP i Polsatu

Na Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) 2,65 mln internautów wygenerowało 41,05 mln odsłon. Na każdego przypadło średnio 15,5 odsłony. Na Netfliksie ten wskaźnik wyniósł 14,5 odsłony, a na NCplusgo.pl - aż 27,3.

Sekcja VoD na TVP.pl zanotowała 2,42 mln użytkowników i 33,52 mln odsłon, analogiczny dział WP.pl - 1,98 mln użytkowników i 7,61 mln odsłon, a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,39 mln użytkowników i 16,25 mln odsłon. Do Wirtualnej Polski należy też serwis WP Pilot ze streamingiem kilkudziesięciu kanałów telewizyjnych. W listopadzie miał 2,29 mln odwiedzających i 14,3 mln odsłon, w badaniu Gemius/PBI jest klasyfikowany w kategorii wideo.

W obecnym od niedawna na polskim rynku Chili.com 644,8 tys. internautów wygenerowało 1,05 mln odsłon, natomiast NCplusgo.pl zanotował 398,3 tys. użytkowników i 10,89 mln odsłon.

Z miesiąca na miesiąc Netflix.com zyskał 1,57 mln użytkowników (42,2 proc.) i 28,55 mln odsłon (59,1 proc.), a HBOGO.pl - 816,4 tys. odwiedzających (46,9 proc.) i 2,4 mln odsłon (11,2 proc.)

Procentowo podobny wzrost osiągnęło Chili.com - o 222 tys. użytkowników (52,5 proc.) i 310,5 tys. odsłon (41,8 proc.). NCplusgo.pl zyskało 35,2 tys. odwiedzających (9,7 proc.) i 2,23 mln odsłon (25,8 proc.).

Natomiast CDA Premium przy spadku liczby użytkowników o 204,3 tys. (6,5 proc.) i 8,3 mln odsłon (30,1 proc.).

W dół serwisy TVN, TVP i Polsatu

Na przełomie listopada i grudnia skończyły się jesienne ramówki telewizyjne, co przełożyło się na odwiedzalność serwisów VoD czołowych nadawców. Player.pl stracił z miesiąca na miesiąc 416,9 tys. użytkowników (13,6 proc.) i 16,89 mln odsłon (29,1 proc.), dział VoD na TVP.pl - 245,2 tys. odwiedzających (9,2 proc.) i 5,19 mln odsłon (13,4 proc.), a Ipla.tv - 192 tys. użytkowników (12,1 proc.) i 6,89 mln odsłon (29,8 proc.).

Natomiast na vod.pl ubyło 150 tys. odwiedzających (4,7 proc.) i 1,51 mln odsłon (11,4 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix i HBO GO z rekordową odwiedzalnością. Spadki serwisów TVN, TVP i Polsatu

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karl
Biorąc pod uwagę fakt, że każdy kogo znam korzysta z Netflixa i HBOGo z poziomu aplikacji na telewizorze, urządzenia mobilnego lub konsoli to sytuacja dla stacji wygląda bardzo nieciekawie...
14 1
odpowiedź
User
B1
Czy taki duży spadek Playera wynika z tego, że ludzie szukają tam w sezonie premierowych odcinków produkcji TVN?
11 1
odpowiedź
User
znafca
Czy taki duży spadek Playera wynika z tego, że ludzie szukają tam w sezonie premierowych odcinków produkcji TVN?


Tak, ze względu na sezonowość -> ramówki w tv, dane powinny być prezentowane również w zestawieniu r/r
3 0
odpowiedź
User
Bartek
Hej, Wirtualne Media - od wielu już lat nie ma czegoś takiego jak sekcja VOD na tvp.pl tylko jest platforma TVP VOD... bywacie czasem na Woro, zobaczcie sobie, że tam flaga TVP VOD powiewa bez Waszego dodatku sekcja vod na tvp.pl...
Kolejne miesiące pisania tej samej bzdury.
7 3
odpowiedź
User
Edyta Górniak
Może gdyby player.pl nie liczył sobie za pakiety jak za zboże, to byłoby więcej chętnych.
7 0
odpowiedź