SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Krajowy Instytut Mediów z kolejną odsłoną badania założycielskiego. Sprawdził też, jak z internetu korzystają seniorzy

Krajowy Instytut Mediów opublikowano wyniki swojego badania założycielskiego z pierwszej połowy br. Ponadto KIM przeprowadził badanie sprawdzające, jak z internetu korzystają osoby w wieku ponad 50 lat.

W serwisie internetowym Krajowego Instytutu Mediów zaprezentowano wyniki połówkowe badania założycielskiego za rok 2023, w którym opisano, "najważniejsze wskaźniki mediowe, w tym sposoby odbioru sygnału telewizji linearnej".

"Na podstawie danych za pierwsze półrocze 2023 została zasygnalizowana zmniejszająca się liczba odbiorców płatnej telewizji, a szczególnie satelity, przy wzrośnie użytkowników wyłącznie telewizji naziemnej. Została także podkreślona zmiana definicji gospodarstwa domowego w publikacjach GUS - z definicji ekonomicznej na mieszkaniową, wynikającą ze spisu 2021. Temat jest istotny z punktu widzenia budowania modeli konsumpcji mediów" - poinformował KIM.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-disney-hbo-max-najczesciej-uzywane-telewizory-samsung ##

Badanie założycielskie realizowane przez Krajowy Instytut Mediów jest podstawowym badaniem populacyjnym dot. konsumentów mediów elektronicznych w Polsce.

Trzy czwarte seniorów ma w domu internet

Jak poinformowano PAP, w związku z tym, że odsetek osób w wieku senioralnym wzrasta, Krajowy Instytut Mediów przygląda się dzisiejszym 50-latkom, ich zwyczajom i kompetencjom w obszarze korzystania z mediów. "To właśnie ta grupa zasili w przyszłości pokolenie seniorów. Motywem przewodnim raportu jest pytanie, jak bardzo przyszli seniorzy będą różnić się od dzisiejszych i jakie będą ich potrzeby" - podał.

Z badania wynika m.in., że w grupie 60-74-latków trzy na cztery osoby mają dostęp do Internetu w swoim domu. Internauci wieku 50+ nadal częściej skupiają się na poszukiwaniu informacji niż na eksplorowaniu i świadomym wyborze treści. Dlatego, w ocenie autorów raportu z badania, wachlarz aktywności osób 50+ jest mniejszy niż wśród młodszych pokoleń. Autorzy raportu zwrócili też uwagę, że treści związane z rozrywką konsumuje mniej niż 50 proc. osób w wieku 50+. Z kolei osoby w wieku 60-74 chętniej korzystają z darmowego YouTube niż płatnych serwisów.

Wyniki badań KIM zaprezentował na spotkaniu grupy roboczo-badawczej MOC TV i Krajowego Instytutu Mediów, które odbyło się w czwartek. Wówczas zespół KIM zaprezentował wyniki stronie rynkowej.

W informacji Przemysław Broniszewski, Prezes Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych "MOC TV" ocenił, że "przedstawione przez KIM wyniki dotyczące sposobu odbioru przez widzów sygnału telewizji linearnej, a także obszaru korzystania z mediów przez osoby w wieku 50+ są bardzo wartościowe dla nadawców".

"Mamy nadzieję, że będziemy mogli razem z KIM pogłębiać wiedzę o różnych sposobach konsumpcji treści wideo, zwłaszcza w podziale na grupy wiekowe, płeć, miejsce zamieszkania i sytuację gospodarstwa domowego. Dane te są kluczowe zarówno dla działów programmingu, jak i biur reklamy" - dodał.

Dołącz do dyskusji: Krajowy Instytut Mediów z kolejną odsłoną badania założycielskiego. Sprawdził też, jak z internetu korzystają seniorzy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lkjhg
Na podstawie stosowanych w Polsce określeń grup wiekowych Polak... przez większość swojego dorosłego życia jest seniorem,.
Kraj dziadków, bo wg tych kryteriów Polak moze byc seniorem "tylko" przez 30-40 lat.

Obecnie ludzie żyją ok. 77 (mężczyźni) - 85 lat (kobiety), dlatego na Zachodzie stosuje się umowny podział:
0-18 lat - dzieciństwo i nastolatek
18-30 lat - wczesna młodość (wiemy jak obecnie się działa w tych latach)
30-40 - młodość (tak, tak! na Zachodzie mówi się o młodych ludziach do 40tki)
40-65 - dojrzałość (do emerytury)
powyżej 65 - senior.
odpowiedź
User
lkjhg
Sorry za styl powyżej. Walka z algorytmem - czyli próba znalezienia frazy.słowa, które tutejszy algorytm blokuje - przełożyła się na chaos w tekście (pierwotnie dowcipnym, teraz bardzo pokiereszowanym).
odpowiedź