SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakty” najchętniej oglądane w województwie kujawsko-pomorskim, „Wiadomości” - podlaskim, a „Wydarzenia” - opolskim

Analizując dane oglądalności „Faktów”, „Wydarzeń” i „Wiadomości” w rozbiciu na województwa wynika, że dziennik TVN jest najchętniej oglądany w regionie kujawsko-pomorskim, TVP1 - podlaskim, a Polsatu - opolskim.

Średni widownia „Faktów” TVN i TVN24 BiS w okresie od 1 stycznia do 30 września 2023 roku wśród widzów w grupie 18+ wyniosła 2,37 mln widzów, co przełożyło się na 22,9 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej widownia zmniejszyła się o 150 tys. osób - wynika z analizy agencji Wavemaker na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Konkurencyjne „Wiadomości” TVP1, TVP Info i TVP Polonia w analizowanym okresie oglądało 2,28 mln widzów (21,2 proc. udziału). Dziennik zanotował spadek wynoszący 110 tys. osób.

Z kolei „Wydarzenia” na antenach Polsatu, Polsatu News i Wydarzenia24 śledziło 1,54 mln osób (SHR% na poziomie 15,4 proc.), po spadku o 150 tys.

Agencja Wavemaker przeanalizowała dane oglądalności serwisów w rozbiciu na województwa, w których uwzględniono wszystkich dorosłych widzów (grupa 18+). Wynika z nich, że wszystkie trzy dzienniki w zależności od regionu cechują się dużymi dysproporcjami udziałów w rynku telewizyjnym.

Kto ogląda „Fakty” TVN

„Fakty” TVN i TVN24 BiS najwyższe udziały notują w województwie kujawsko-pomorskim (SHR% wyniósł 27,3 proc.), mazowieckim (26,4 proc.) i śląskim (także 26,4 proc.).

Dziennik TVN i TVN24 BiS najsłabiej wypada w woj. podlaskim (15,9 proc.) lubelskim (14,5 proc.) i lubuskim (11,5 proc.).

Kto ogląda „Wiadomości”

„Wiadomości” TVP1, TVP Info i TVP Polonia najlepiej sobie radzą w trzech województwach: podlaskim, podkarpackim i lubelskim, w których mają po odpowiednio 31,4 proc., 27,3 proc. i 27,2 proc.  udziału.

Najgorszy wynik serwis Jedynki, TVP Info i TVP Polonia zanotował w województwie śląskim (16,5 proc.), wielkopolskim (15,9 proc.) oraz zachodniopomorskim (15,3 proc.).

Gdzie oglądamy „Wydarzenia”

Z kolei „Wydarzenia” Polsatu, Polsatu News i Wydarzenia24 najwyższy udział miały w województwie opolskim (22,2 proc.), lubelskim (21,3 proc.) i warmińsko-mazurskim (20,3 proc.). Serwis Polsatu najgorsze wyniki zanotował w województwie małopolskim (12,9 proc.), pomorskim (12,7 proc.) oraz podkarpackim (11 proc.).

Dziennik Telewizji TVN w badanym okresie względem analogicznego okresu rok wcześniej zanotował wzrosty udziałów w 4 województwach, a spadki - w 12 regionach.

Także serwis Telewizji Polsat zyskał w 4 województwach, a w 12 regionach nastąpił spadek. Z kolei czołowy dziennik Telewizji Polskiej we 2 województwach zanotował wzrosty, w 10 - spadki, a w pozostałych dwóch regionach udziały się nie zmieniły.

Z analizy Wavemaker wynika, ze zróżnicowane wyniki programów informacyjnych w regionach to tylko jeden z rozlicznych przykładów różnic, jakie widać na poziomie popularności programów czy kanałów w rozmaitych grupach demograficznych. - Tego typu informacje, w połączeniu z oczekiwaniami marketerów, co do targetowania ich kampanii (np. do kobiet z wyższym wykształceniem z dużych miast czy rodziców małych dzieci zamieszkujących mazowieckie), znajdują coraz szersze zastosowanie w praktycznych działaniach reklamowych z wykorzystaniem telewizji - czytamy w badaniu.

- W GroupM od blisko roku działa marka Finecast, która obsługuje już kilkudziesięciu klientów (w tym - klientów Wavemaker) wykorzystujących w swoich kampaniach telewizyjnych (w linearnej TV oraz Connected TV) zaawansowane metody targetowania. Wśród ponad 100 zrealizowanych kampanii w modelu addressable TV, pojawiły się zarówno akcje różnicujące przekaz do mieszkańców różnych części Polski (geotargetowanie), jak i kampanie wykorzystujące bardziej zaawansowane dane (informacje o zarobkach, dane behawioralne) czy działania w oparciu o dane własne klienta (1-st party data) - informuje Wavemaker.

Analiza Wavemaker na podstawie danych Nielsena uwzględnia emisje premierowych wydań programów informacyjnych (z uwzględnieniem oglądania na żywo oraz odtworzeń z kolejnych 2 dni w wieczornym paśmie). W przypadku „Faktów” uwzględnione są wyniki TVN i TVN 24 BiS, w przypadku „Wiadomości” - TVP1, TVP Info i TVP Polonia, a w przypadku „Wydarzeń” - Polsatu, Polsat News i Wydarzeń 24.

Dołącz do dyskusji: „Fakty” najchętniej oglądane w województwie kujawsko-pomorskim, „Wiadomości” - podlaskim, a „Wydarzenia” - opolskim

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Historyk
Ludzie w zaborze rosyjskim nadal oglądają centralną władzę cara i jego urzędników
odpowiedź
User
Pawel
Oglądam chętniej Wiadomości niż Fakty.
odpowiedź
User
Komentarz
Paweł dyżurny troll pisu
odpowiedź