SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Dzienniki telewizyjne najchętniej oglądane przez starszych widzów, emerytów oraz mieszkańców wsi

Główne serwisy informacyjne najchętniej oglądają osoby starsze. Względnie dużą część widowni stanowią emeryci, osoby o dochodach od 1401 do 4000 zł, a także widzowie z wykształceniem podstawowym, zawodowym i średnim.

Article

W okresie od 1 stycznia do 30 grudnia 2017 roku główne wydanie „Faktów” w TVN oglądało średnio 58 proc. kobiet i 42 proc. mężczyzn - - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, badającego oglądalność telewizji w Polsce, udostępnionych przez dom mediowy MullenLowe MediaHub. Nieco mniejszą przewagę kobiet w porównaniu do dziennika Telewizji TVN ma główne wydanie „Wydarzeń” Polsatu - ta płeć stanowi 57 proc. udziału całej widowni tego serwisu (43 proc. stanowią panowie). Z kolei „Wydarzenia flesz” z godz. 15.50 śledzi aż 64 proc. pań i 36 proc. panów.

Mniej sfeminizowaną widownię mają serwisy Telewizji Polskiej, które śledzi tylko minimalnie więcej kobiet niż mężczyzn. Widownia głównych wydań „Wiadomości” TVP1, „Teleexpressu” TVP1 i „Panoramy” TVP2 stanowi odpowiednio 52 proc., 52 proc. i 55 proc. osób płci żeńskiej oraz 48 proc., 48 proc. i 45 proc. osób płci męskiej.

Mało młodych widzów

Wszystkie serwisy charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni każdej z tych stacji w grupach wiekowych 4-9, 10-15, 16-19 i 20-24 wynoszą z reguły poniżej 3 proc.

W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie głównymi programami informacyjnymi stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono wysokie w starszych grupach. Udział widowni tych audycji w grupach wiekowych 50-54 i 55-59 waha się od 7 proc. do 12 proc.

Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności wszystkie dzienniki mają w grupie 60+, zwłaszcza jest to widoczne w przypadku programów TVP. Widownia „Wydarzeń” w tej grupie stanowi 37 proc. wszystkich widzów (33 proc. w przypadku „Wydarzeń flesz”), „Faktów” - 43 proc., „Wiadomości” i „Panoramy” - po 56 proc., a „Teleexpressu” - 57 proc.

Gdy porównany między sobą wszystkie pięć analizowanych programów, to względnie najmłodszą widownię z nich mają serwisy Polsatu i TVN. Dużo starszą widownią cechują się tytuły publicznego nadawcy.

Serwisy TVP i Polsatu najchętniej oglądają mieszkańcy wsi oraz małych miast. Również jest to widoczne w przypadku dziennika TVN, ale serwis ten ma względnie wyższe udziały widowni wielkomiejskiej.

Ze względu na wykonywany zawód wszystkie programy najchętniej oglądane są przez emerytów, chociaż w przypadku TVN względnie wysokie wartości notuje również wyższa kadra zarządzająca oraz pracownicy umysłowi.

„Fakty” względnie chętniej oglądają osoby z wykształceniem wyższym. W przypadku serwisów TVP i Polsatu przeważają widzowie z podstawowym i zawodowym. Każdy program notuje spory odsetek oglądających z wykształceniem średnim.

Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że wszystkie dzienniki osiągają największe odsetki oglądających wśród osób z dochodami od 1401 do 4000 zł.

Liderem „Fakty”

Średnia widownia głównego wydania „Faktów” na antenie TVN w zeszłym roku wyniosła 2,83 mln widzów, „Teleexpressu” w TVP1 - 2,40 mln, „Wiadomości” w TVP1 - 2,37 mln, „Wydarzeń” w Polsacie - 1,96 mln, a „Panoramy” w TVP1 - 1,22 mln.

Wszystkie dzienniki względem poprzednich lat zanotowały spadki oglądalności na głównych antenach. Najwięcej traciły jednak serwisy Telewizji Polskiej (ich spadki w całym 2017 roku względem 2016 roku były pogłębione tym, że od sierpnia ub.r. TVP swoje tytuły pokazuje również w TVP Info, i część widzów wcześniej oglądająca serwis na głównej antenie teraz robi to w stacji informacyjnej).

- Od lat kondycja telewizji jest praktycznie niezmienna. Polacy oglądają to medium średnio ponad 4 godziny dziennie. Niemniej jednak zmiana dystrybucji treści oraz rozwój stacji tematycznych zmienił obraz konsumpcji. Od kliku lat najwięcej widzów tracą duże anteny (TVP1, TVP2, Polsat, TVN). Spadki te na ogół wynoszą 3-7 proc. rok do roku. Po dość dobrych wynikach 2014 i 2015 nadeszły ciężkie czasy dla TVP1. W ostatnich dwóch latach stacja traciła odpowiednio 10 i 15 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Spadki te były 2,3-krotnie wyższe od wyników na pozostałych dużych antenach. Co ciekawe znaczący wpływ na tą sytuację miały oglądalności „programów polityczno-ekonomicznych” (-64proc. 2017 vs 2016) oraz właśnie „programów informacyjnych” (-22 proc. 2017 vs 2016), które na innych stacjach praktycznie powtórzyły wyniki z 2016 roku - komentuje Michał Bakalarczyk, ekspert rynku telewizyjnego z MullenLowe MediaHub.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dzienniki telewizyjne najchętniej oglądane przez starszych widzów, emerytów oraz mieszkańców wsi

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mon
Ile można oglądać manipulacji i propagandy oraz obłudy religijnej którymi raczą nas wszystkie serwisy informacyjne? Do tego dzieci i młodzież mają to oglądać i brać z tego przykład? Nie dość, że PiS podzielił Polaków na lepszych i gorszych, skłócił rodziny to jeszcze chcą dzielić rodzinę w podstawowym elemencie. W takim przypadku lepiej nie oglądać telewizji. W obecnej chwili telewizja jest nic nie warta. Niczego nie uczy, rozrywka jest na prymitywnym poziome albo nawet gorzej. Pogoda jest ładna, lepiej wyjść z domu na spacer.
64 9
odpowiedź
User
medialne bla bla
Ile można oglądać manipulacji i propagandy oraz obłudy religijnej którymi raczą nas wszystkie serwisy informacyjne? Do tego dzieci i młodzież mają to oglądać i brać z tego przykład? Nie dość, że PiS podzielił Polaków na lepszych i gorszych, skłócił rodziny to jeszcze chcą dzielić rodzinę w podstawowym elemencie. W takim przypadku lepiej nie oglądać telewizji. W obecnej chwili telewizja jest nic nie warta. Niczego nie uczy, rozrywka jest na prymitywnym poziome albo nawet gorzej. Pogoda jest ładna, lepiej wyjść z domu na spacer.
@mon...nie przypisuj całego medialnego, zła tylko PiSowi. Poprzednicy PO i spółka, czynili dokładnie to samo. Niestety, ale rodzime media są traktowane jako łupy wyborcze. Młode pokolenie od dawna nie traci czasu na medialne naparzanki. Młode pokolenie już niemal w całości przeniosło się do netu. Niestety, ale to czerstwe towarzystwo, głównie telewizyjne nie raczyło tego dostrzec i dalej jadą swoimi fobiami i wzajemnym nakręcaniu się, tematami pospolicie zwanymi gawnoburzami ! Wystarczy, zobaczyć te wszelakie relacje w tv. i nie ważna jakie towarzystwo to organizuje i o co w tym chodzi( jeżeli w ogóle o coś im chodzi?) uczestnikami są głównie emeryci, trochę w wieku średnim ( tu dominują urzędnicy) i śladowe ilości młodzieży.
15 6
odpowiedź
User
Widz
Ile można oglądać manipulacji i propagandy oraz obłudy religijnej którymi raczą nas wszystkie serwisy informacyjne? Do tego dzieci i młodzież mają to oglądać i brać z tego przykład? Nie dość, że PiS podzielił Polaków na lepszych i gorszych, skłócił rodziny to jeszcze chcą dzielić rodzinę w podstawowym elemencie. W takim przypadku lepiej nie oglądać telewizji. W obecnej chwili telewizja jest nic nie warta. Niczego nie uczy, rozrywka jest na prymitywnym poziome albo nawet gorzej. Pogoda jest ładna, lepiej wyjść z domu na spacer.

Jak zawsze wszystko wina PIS-u HAHAHAHAHA... Chłopie przestań już oglądać te Fakty, bo wypiorą Ci mózg do końca!
odpowiedź
User
kolis
Nie oglądam TV, ale bawią mnie tego typu pomiary oglądalności. Płeć, wiek, zarobki... Za niedługo będzie pomiar względem wzrostu, wagi i IQ XD
10 4
odpowiedź
User
Tomasz
Nielsen ? to ten co rozdał wiekszość swoich mierników w więskzych miastach i na zachodzie kraju gdzie wiecej jest POwców no naprawdę rzetelne badania ,jeśli tak dużo ludzi ogląda TVN to czemu PO ma 20 % poparcia a pis 40% ,ludzie myślcie a nie łykacie wszystko jak pelikany
12 9
odpowiedź
User
worker
ciekawe, czy za tymi wynikami będą szły umowy o pracę bo większość w TVN24 pracuje na śmieciówkach ...
6 2
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Cieszy, że piSSowska propaganda nie trafia do młodego pokolenia. Wierny elektorat już na emeryturach i nie ma kompetencji decyzyjnej. Martwi, że bolszewicy też to widzą trollując w sieci, zakładając groteskowe portaliki i jątrząc nawet na technicznych forach. Martwi też, że kasa wyrwana z budżetu pójdzie na wzbogacenie kÓrskiego, jego kochanki i grupy pożytecznych idiotów..
Sporo pracy nas czeka przy odbudowie idei publicznej tv po oderwaniu bolszewii od koryta+, oj sporo!
41 7
odpowiedź
User
Poniżej
Poniżej 4 procent w grupie młodych? To już dziś trzeba albo zwalniać, albo kompletnie wszystko zmieniać, no zaraz nikt tego nie będzie oglądał.
4 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing